Nekromanti Undrar bara... (Chronopia)

Kaigon

Helmgast
Heder:
Hur hårt håller ni på heder egentligen?
T.ex. skulle jag aldrig låta en Högländare likplundra oavsett om olika skulder fullkomligt dränker honom.

Stadsvakter:
Vilket är det vanligaste straffet som utdelas...
Jag brukar låta stadsvakten ta ut olika böter (Dom säger dock inte att endast 10% går vidare till Kejsaren och resten hamnar i fickan...) :)

/Zimmerman

<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Stadsvakter:
Vilket är det vanligaste straffet som utdelas...
Jag brukar låta stadsvakten ta ut olika böter (Dom säger dock inte att endast 10% går vidare till Kejsaren och resten hamnar i fickan...) :)<p><hr></blockquote><p>Stympning är annars rätt kul...
...speciellt om du har problem med någon som inte spelar efter sin heder. En kroppsdel mindre brukar ofta få spelarna att respektera SL. /images/icons/wink.gif

[color:blue]De ödmjuka skola ärva jorden, men de brutala kommer bli härskare över universum</font color=blue>

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Heder kan man ha olika riktlinjer att gå efter...
En högländare skulle aldrig plundra ett lik, stjäla, lämna en förolämpning obesvarad, låta någon röra hans svärd eller utföra ett hundratal andra förseelser.
En wongos skulle aldrig göra något som kunde tänkas skada familjen.
Ett troll skulle dra sig för att göra elaka saker alls (om inte personen som skulle utsättas hade gjort något dumt, som att skada blommor).
En dimalv skulle aldrig göra något som den upplevde drog ned den till de dödligas nivå.
Detta är vad jag har för mig, har inte spelat Chronopia på år och dag.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Sårias

Veteran
Då ersätter ju bara rp:na kroppsdelen med orchisk mekanik eller hängiven nekrologi...vilket ju i och för sig leder till nya äventyr och mer våld intriger och flykter från svarta gardet och stadsvakten. Om inte till slut en viss person i evighetspalatset tröttnar på dom och carnifexerna börjar härja. Som sedan leder till att handelsfraktioner drar i krig med alvhusen ochytterligare ett blodbad har inträffat på bataljtorget i Arenastaden(eller var det nu låg...) Kul ävetyrsidée...?

Sårias Halvalv:
Biter inte min klinga eller morgonstjärna biter INGET!

Kavorka

Veteran
nja... jag undrar: Vilken typ som är vid sina sinnes fulla bruk skulle vilja nita fast orch-mekanik i kött, senor och ben? Vad värre är: vem skulle knalla rakt in i en tempelherres knotiga barm för att sälja sin själ (VILKET I OCH FÖR SIG HAR HÄNT ETT PAR GÅNGER NÄR JAG VARIT SPELLEDARE), för att få lite häftiga förmågor...skål (månda kväll å polarn fyller år) häh!