Nekromanti Unearthed Arcana SRD

Archer

Swashbuckler
Jag mailade ansvarig person för SRDna, och fick detta svaret;

Hello Johan,

No, because Unearthed Arcana was released as Open Content (unlike most of our products) we will not be releasing it as a SRD as well.

Andy Smith
Publishing/d20 Licensing
Wizards of the Coast, Inc.

Vilket är lite tråkigt för oss som kanske bara vill använda någon enstaka regelvariant från boken och måste punga ut med cirka 350 krediter bara för det...

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Äsch

Oroa dig inte. Det sitter folk och skriver in den och kodar upp den i html exakt nu, just av den anledningen som Andy anger. Inte nån jag känner, men det finns de som sagt att det är på gång.

Så vänta så dyker det upp, kanske inte hos WotC men hos nån annan!

M.

Staffan

Myrmidon
Expanded Psionics SRD

Å den andra sidan så kommer SRDn till Expanded Psionics Handbook att komma upp inom en månad efter släppdatum.

anth

Vetefan
Expanded vs Original? [ANT]

Någon som vet hur expanded ska skilja sig från original?
(jag har hört obekräftade rykten om att power levels ska bytas ut mot skill checks)

Staffan

Myrmidon
Re: Expanded vs Original? [ANT]

Finns en tråd om det på ENWorld. Psistrid ska göras om eller tas bort, två nya basklasser tillkommer (wilder (som är en självlärd psityp) och soul knife (som var prestigeklass innan), och alla förmågor kommer att vara mer skalbara (i stället för att ha Lesser Concussion, Concussion, Greater Concussion, True Concussion, Mega Concussion, Superduperfruper Concussion, o s v kommer det att finnas Concussion, som man kan pumpa in mer poäng i för att slå hårdare). Den kommer även att innehålla några nya eller nygamla raser (spelardata för githyanki/-zerai, t ex).