Nekromanti Unga karaktärer

Jaak

Warrior
vilka är minusen till str, dex, con, int, wis och cha om man spelar en ung karaktär (säg 12 år)?är det nån som sätt en tabell för detta eller har något bra svar?

Duddmannen

Hero
Ungjävlar!

Det finns inte någon sådan tabell i D&D, eftersom man lägst kan vara 15 år (HalfOrc Barbarian: 14+1d4 år). Det är förmodligen så att det inte är meningen att barn skall hamna i de situationer som vanliga äventyrare brukar. Vill man absolut spela yngre än så kan man väl använda metoden som finns i EON:
6-7 -6
8-9 -5
10-11 -4
12-13 -3
14-15 -2
16-17 -1
Dra av från samtliga grundegenskaper. Observera att man som lägst kan ha 3 i INT och 1 i övriga egenskaper.

Kauris

Veteran
- på dex??

Bra tabell, enkel att använda men varför minus på dex?
Ungar /images/icons/baby.gif är väl det smidigasta som finns??

Storuggla

Champion
Re: - på dex??

Jepp! Minus på Dex för att ungarna inte har koll på öga-hand koordiantionen och för att de inte har full kontroll på sina lemmar. Det vet väl alla här att när vi var små så sprätte våra armar och ben omkring och...

Okej, jag erkänner, jag har ingen aning om varför. -.-

Storuggla, rycker på axlarna

Duddmannen

Hero
En kort förklaring

Jag tycker att barn är besvärliga. Jag kan inte riktigt se vitsen med att spela småglin om man inte vill ha kassa egenskaper. Det jag fruktar mest är att folk skall börja spela den där typen av äckliga barn som är övermänskligt smarta och odrägligt moraliska. Ni vet, den typen som säger "Men pappa, du LOVADE!" med stora bambiögon. USCH!
Barn ska ha minus på ALLT och de måste nog fan ha Evil som alignement också. Småungar är Chaotic, trotsåldern övergår de till Neutral och i tonåren är de Lawful.

Storuggla

Champion
Re: Knoddar och avkomma

:D
Är du från vettet, Dudde? ^_- Tonåringar - Lawful? Näe, den köper jag inte.

Storuggla, tror mer på Chaotic Teenagers (lvl 7)