Nekromanti Unga RPs

DEATH

Veteran
Kan en unge på 10 år ha STY 16 ??????
Det låter lite konstigt.... Har jag missat nåt i regelboken ?

/ Ðea†h (Nekromankiker)

G

Guest

Guest
ja. att man får minus för sin ålder. tydligen. om du inte talar om ett bergtrolls barn. eller nått. änna.

Mvh h[-å]

DEATH

Veteran
jag har jort en Kraggbarbar unge (säger man unge ??? i alla fall)han fick STY 16 det låter lite konstigt för min magiker (ålder = 28)har 13 i STY

/ Ðea†h (Nekromankiker)

Helmgast
Frivillig regel!

En ny frivillig regel:
Slå fram attribut. Det är vad RP:n som högst får innan träning.
Om Rp:n är t ex 10 år så kan han/hon max ha 10 (kragger kan har 14 i styrka, eftersom de har +4 i STY) i alla attribut, och max det som han/hon slagit fram minus åldersmodifikationen. Det lägsta av dessa två är det som gäller.

Om denne är 11 så kan den ha max 11 osv.

Fattar ni inte så får ni klaga.

// Avatarex, som härmed har dubbats till riddare.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Vänta nu, minns inte hur mycket minus man har enligt regelboken vid tio års ålder. Men om vi är riktigt koboldiga och kör ärkehjältar hela packet. - typ alldeles äckligt mycket plus ger ju 2T+9 minus åldersavdraget vilket jag inte minns för tillfället. Men det bör kunna ge att en tioåring blir vääääldigt stark. Men värre är väl ändå när vi brukar samma regler på BIL... som faktiskt tillsammans med tre T ska ge spelarens ålder. DÅ blir det mycket knöligt........ .... eller vad säger ni?

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast

inte

Veteran
-4
så en vanar kan normalt bara ha 14 men om man tillhår en annan ras eller slår den fysiska egenskapen extraordinärt stark så är man en Frakk Trukh och får extraordinärt stark och slår optimala slag kan man ha 25 i styrka

Helmgast
Re: Frivillig regel!

Å så tog den bara 2 minuter att komma på.

// Avatarex, som härmed har dubbats till riddare.