Nekromanti Unghorvin [SNÖSAGA SPOILER!]

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Herregud som mina spelare beter sig! Fullständigt respektlöst! De slog ihjäl Unghorvin - därefter grillade de sin färdkost på hans fortfarande magmavarma kropp! Så beter man sig inte mot en Järndrake. Nåja, det var i varje fall en rolig snösagaanekdot, sådana har det ju varit lite ont om här på forumet. Så låt höra, har era spelare hittat på något skoj under Snösaga?

/Nicke - som för övrigt precis spelade igenom det femtonde spelmötet med Snösaga. Vi har kommit fram till fångenskapen hos Arkerna.

Crazydwarf

Veteran
Ett skojjigt missförstånd spelare-SL imellan som uppstod vid RP´s första möte med en tornödla.

Byn Valsinka vid Yseturs mur..Och vad som gäller som värdshus där. beskrev jag den hemska varelsen som satt ihopkurad i ett hörn och såg dreglande hungrigt ut..

På nått vis måste jag ha varit lite otydlig i mina beskrivningar ty mina spelare trodde den satt vid ett hörnbord och väntade på mat som den beställt :gremgrin:

En av dem tillochmed nickade respektfullt mot "honom" när han märkte att den stirrade på dem när de klev in..Hade jag inte börjat misstänka missförståndet och förtydligat mina beskrivningar i det läget hade de säkert försökt prata med "honom" oxo :gremlaugh:

Vitulv

En av dem tillochmed nickade respektfullt mot "honom" när han märkte att den stirrade på dem när de klev in..Hade jag inte börjat misstänka missförståndet och förtydligat mina beskrivningar i det läget hade de säkert försökt prata med "honom" oxo
Bwahahahahaaa! Underbart! Kom genast att tänka på belägringen av Storhavn. Rollpersonerna flydde hals över huvud när en tornödla slog ner bakom dem. Istället för att fortsätta springa så vänder sig tjuven i gruppen om och kastar en kniv på ödlekraken. Denne blir givetvis irriterad, kastar sig fram och slår perfekt mot "bett". Tjuvauslingen ligger uppenbarligen risigt till varpå jag slår 1 på träfftabellen och han är ett huvud kortare. Det blev helt tyst runt bordet när jag höjde spelledarskärmen och visade tärningsresultatet.

Spelarnas miner var obetalbara!

Eksem

Champion
En av mina spelare lönnmördade Vret Uvail*. Oj vad de kommer få äta upp det sen :gremwink:

* Det är mitt fel, det rekommenderas ju att Uvailarna ska porträtteras som onda medan Wulfrarna ska porträtteras som hyggliga, för att maximera överraskningen senare. Jag råkade helt enkelt göra det alldeles för bra :gremwink:

Vitulv

En av mina spelare lönnmördade Vret Uvail*. Oj vad de kommer få äta upp det sen
Mmmm, trevligt trevligt. Mina spelare var så tråkiga. De ställde inte till det någonting för sig. De är sådana hedersknyfflar allihop. Hur långt har ni kommit i kampanjen? Stött på några problem?

Själv så har jag upptäckt en fundamental brist i Snösaga. Författaren har glömt bort att det är vinter på några (ganska många) ställen (bl.a i skogen utanför Sotebrand, och när de är vid tjärnen som Juhkalla dyker i). Det är lätt att glömma bort att det har snöat några år mot slutet av kampanjen (det bör vara rätt ont om bytesdjur och grönsaker t.ex. - skörbjugg någon?). Förflyttningstiderna bör ju dessutom mångdubblas, och då är det inga små avstånd det handlar om i den här kampanjen.