Nekromanti Universum - Info som kan vara stötande mot spelare

Mouja

Hero
Jag började tänka lite för ett tag sedan... alverna hade ju eterseglare en gång i tiden. Då måste de kommit från en annan planet, ja?
Ingenting står beskrivet om det -om jag inte missminner mig det vill säga- så kanske finns det fortfarande alver på andra planeter med -kanske- mycket mer teknologi än de på Mundana... vad skulle hända om dessa alver -om de existerar- kom och hälsade på sina "avlägsna släktingar" på Mundana... kanske till och med började dyrka Mundanas gudar och slåss med den teknoligin de har i Mörkret.
Låt oss sedan säga att det kommer fler och fler av dessa "utom Mundan-lingar" så tillslut så blir världen fylld av alver som är högteknologiska.
Tänk sedan på dvärgarna, de kom från gruvor långt ned i Mundana.. tänk om några få dvärgar -låt oss säga "avel dvärgar"- stannade, för att de inte ville lämna där de bodde.. då kanske de läste någon gammal skrift om detta och bestämmde sig för att komma upp till Mundana -givetvis skulle det säkert ta flera hundra år innan dess ögon vänjts vid ljuset- och de kanske råkade ha en hud som var stenhård...

Nu märker jag att det börjar bli lite för mycket.. man måste smälta lite i taget ju..... men är inte det en ganska rolig teori ?

Och nu till ytterligare en liten fråga.. gravitionen (ursäkta om jag stavar fel lite här och var.. har lite bråttom) består den som här på "våran" jord eller består den utav pnuemotropi... typ ?
Så att om en magiker skulle alstra.. låt oss säga 10 000 pnuemo filament och konglerar dem... så kanske gravitionen dunstar.. eller i alla fall tynar bort med tiden, ja? nej?

The_shadow

Warrior
[SPOILER]

var det inte så att mundanas alver före förra mörkret byggde eterseglare för att de visste att mörkret var på väg, de lämmnade altså Mundana frivilligt. samma sak var det väl med Dvärgarna, de grävde ner sig i bergen och förstörde ALLA utgångar? Det finns altså Alver på andra platser och dessa seglar runt på sina eterseglare. Vad jag vet så var det bara en eterseglare som kom tillbaka till Mundana. samma sak var det väl med Dvärgarna, det vara bara ett ställe som de kom tillbaka till ytan. ( de var borta i 36 år (om jag nu inte drömt de siffrorna) altså borde det vara tekniskt omöjligt att alla glömt all teknoligi från före förra mörkret. detsamma gäller fö alverna vars eterseglare blev förstörd av Dvärgarna)

Här kommer den riktiga spoilern. alla ni som väntar på "Drakar" sluta läs!!!!

Det är vraket från Alvernas Eterseglare som Vixharsiva vakar över, den tillsammans med Dvärgarnas historia från FÖRE förra mörkret.

ni som har L&H vet naturligtvis redan detta.

cernael

Warrior
Re: [SPOILER]

Det är vraket från Alvernas Eterseglare som Vixharsiva vakar över, den tillsammans med Dvärgarnas historia från FÖRE förra mörkret.
Nej, det är dvärgarnas historia från BÖRJAN AV DENNA EON. ALLT förstördes strax efter att N'kit dog...

/Cernael san

The_shadow

Warrior

hur vet DU att inte dvärgarnas historia från FÖRE förra mörkret inte finns där den också? har du letat? och isåfall hur tog du dig förbi den gnällige herren som bor dår? det skulle jag vilja veta.

Arvid

Warrior

I ett flertal dvärgafästen så finns information från tiden före Mörkret, främst Drezin verkar ju äga sådant. De vet ju om att Mörkret är på väg, även om det till stor del kan bero på att de tytt Vohn-Horn. Jag finner det dock ej så troligt att en hel del "unik" historia finns där eftersom det inte var Drezins första fäste. Mycket av informationen där bör ha funnits i Drezin-Renk-Drezin också.