Nekromanti Unseen Masters

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Är det någon som spelat/spellett andra äventyret i äventyrsboken Unseen Masters till CoC ("The Truth Will Set You Free") ?

*SPOILERS*
Äventyret handlar ju om att en RP är schizofren och tror att han slåss mot mörka makter när han egentligen har det mesta i sitt huvud. Skulle vara intressant att höra hur andra har hanterat detta. Var spelaren medveten om situationen? Det känns som det är svårt att spelleda de här situationerna utan att spelaren är medveten, och om spelaren väl är det, så är frågan hur länge det funkar om övriga spelare inte medvetna om RP´s sjukdom.

Jocke

Man med skägg
Jag gillar grundiden, med sl som falsk berättare och så vidare. Men jag har ingen aning om hur jag skulle ro det hela i land. Det frsvåras ju också av att det nästan är en b-plot som kräver en i övrigt levande kampanjni ungefär första halvan av äventyret. Det ligger högt på min lista av bra äventyr jag antagligen aldrig kommer att köra.

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Jag tänker arr idéen funkar på de flesta CoC äventyr. Ska eventuellt ta upp det med vår spelledare i Masks of Nyarlatothep att min RP kan vara sinnessjuk. Då vet ju jag iofs om det, men kan ändå bli intressant när övriga RP inser att hans hemliga kontakt egentligen är ett hjärnspöke.