Nekromanti uppdatering?

Farbror Uffe

Veteran
För att beställa "Vandöda & Nekromanti" och "Geografica Mundana" skulle man gå in på shopen på neogames hemsida som skulle uppdateras idag. Jag är litet otålig och undrar när idag sidan kommer att uppdateras.

Korpen

Hero
Re: faktiskt inte...

Va fint, då kanske du kan svara på om det har skett någo/några (mkt behövliga) förändringar beträffande Drunok? ett JA eller NEJ skulle duga fint.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Jag trodde jag var ensam om det...

... att sitta och trycka på "uppdatera"-knappen i Neoshoppen stup i kvarten när nya moduler ska släppas alltså :gremsmile:. Vaddå asocial? :gremtongue:

Korrekturläsning

Hur gör man för att få korrekturläsa (alltså få se modulen i förtid :gremgrin:) för Eon?
Måste man ha någon akademisk utbildning? Hur gammal måste man vara? Jag går nämligen bara i nian. Hur går det till, får man ett dokument på hundra sidor i son inbox på mailen där det står: "Skicka tillbaka dokumentet om en månad eller fem!"?

Tack för svar!

Mvh Victor Palm

I'll be back

PS. en månad eller fem var bara ett skämt DS.

Drakvrede

Swordsman
Re: Korrekturläsning

Hur går det till, får man ett dokument på hundra sidor i son inbox på mailen där det står: "Skicka tillbaka dokumentet om en månad eller fem!"?

Nästan. Man får ett par pdf-filer som man ska läsa igenom och skriva ner eventuella stavfel samt oklarheter som man hittar. Vanligtvis har man ett par dagar på sig (så gick det i alla fall till då jag korrekturläste). Och man får då inte se hela modulen, utan enbart delar av den (då olika korrekturläsare korrekturläser olika delar av modulen).

Måste man ha någon akademisk utbildning?

Jupp, en professur i antingen sociologi eller teoretisk fysik är lämpligt (själv har jag både och :gremwink:). Men i yttersta nödfall accepteras oxå en motsvarande doktorsgrad, eller en professur i högre matematik.... :gremwink:

Helmgast

Hur gör man för att få korrekturläsa (alltså få se modulen i förtid ) för Eon?
Maila eller ring. Men helst maila.

Måste man ha någon akademisk utbildning? Hur gammal måste man vara? Jag går nämligen bara i nian.
Jag har bara läst Svenska A (på gymnasiet, jag går i trean), men det visste inte Daniel Lehto om när han anlitade mig. Svar: Nej, men det skulle kunna underlätta.

Är du duktig inom språkområdena 'hitta fel' och 'finna känsla' så kan du mycket väl vara 15 år och klara av det, men jag (som korrekturläst 70 sidor, varav det mesta till Geografica) skulle nog inte klarat av det för tre år sedan, men det är högst individuellt.

Men språk är så att man blir bättre och bättre hela tiden (förutsatt att man använder det).

Hur går det till, får man ett dokument på hundra sidor i son inbox på mailen där det står: "Skicka tillbaka dokumentet om en månad eller fem!"?
Jag fick ett eller flera pdf-dokument på 4-10 sidor vardera och jag läste kanske 20 sidor per vecka. Sedan skickade jag tillbaka ett tresidorsdokument per kapitel med förslag på förbättringar.

Big Marco

Läskig

...glöm inte att minst två videmerade drakdräpanden också räcker. Oftast. Såvida det är minst fjorton dygnscykler mellan dessa inträffanden.