Nekromanti Uppdatering

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Dags att börja med detalj arbetet.
Lite synliga grästrån på den närmsta platån, bergen blir nog lite mörkare samt att göra skuggorna lite finare.
Sen skall det upp en sol mellan molnen är det tänkt.

Har även märkt att jag har skitsvårt för att rita berg så om någon har några bra tips för hur det går till så vore jag tacksam.
 

Attachments

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
En sak som jag tänker på direkt är att du har glömt att "förkorta", helt enkelt det att man minskar den sidan eller de kroppsdelar/objekt som ska föreställa att vara vinklade bort i bilden. Som det är nu är det lika mycket axel på vardera sida fastän han står lite snett mot oss. Kort och gott, den vänstra sidan skulle kortas ned så att det verkligen känns att den är riktad bort från oss.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
36,025
Location
Rissne
En grej jag tänkte på vad att om man vill skapa djup i bilden så kan olika färgnyanser vara bra; antingen ljusare eller mörkare längre bort. Ögat letar efter den sortens skillnader. Om allt är ungefär lika ljust blir det lätt det känns "platt".

Bara ett tips i all vänlighet.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Tackar tackar. Jo jag känner också nu i efterhand att bilden blev väldigt platt.
Solve: Du har helt rätt nu när jag tittar på bilden igen ser det väldigt konstigt ut. Jobbade väldigt mycket Inzoomat så jag har helt enkelt missat det.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,692
Location
Umeå, Västerbotten
Ett enkelt sätt för att med färger fucka med djupet är att låta ha de närmsta klippan i vamrare färger, och den mer avlägna i kallare.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Dock har jag inte en aning hur man färglägger berg på ett bra sätt för att få dem att se naturliga ut.
Har kollat på en massa tutorials men tekniken har inte riktigt satt sig. Men men, jag brukar bli bättre i stötar så det är bara till att teckna tills nästa uppenbarelse kommer.
 
Top