Nekromanti Uppdela eon-forum

Frank_UBBT

Veteran
Fick bara en dum idé... skulle det kanske vara effektivt om man skiljde åt Eon-forum till två forum--- ett för spelare och ett för spelledare?

-Frank, den hemlighetsfulle SL:n

Ymir

Liten kantbaron
Skulle nog inte fungera i längden, tror jag. Antagligen skulle det bara splittra debatterna. Ingen bra idé, imao.

- Ymir, nöjd som det är men tycker att man kunde införa någon slags "idiotstämpel" så man vet vilka inlägg som egentligen är värda att läsas.

Mederian

Warrior
Jag tycker bara att det verkar onödigt, så mycket inlägg finns det inte att man behöver skilja dem åt.

Däremot är jag positiv till ett allmänt forum för spelledare.

/Mederian síol Ianoty t'un Léarama t'an Machara
- den stolte

Sir Foilan

Hero
Delat forum?

Tja, jag skulle nog säga att jag är helt emot det. Jag ser ingen fördel, bara nackdelar.

Däremot kanske ett rent SL-forum skulle vara något. Inte för att jag är sådär väldigt intresserad, men andra kanske är.

/Sir Foilan

Tradition i Linköping? Inte dumt alls!

Azagthoth

Myrmidon
Spelledarforum

Som några kanske minns så fanns det tidigare ett Spelledarforum. Problemet med detta forum var ju att det diskuterades samma saker i Rollspelsforumet som i Spelledarforumet. Vissa av de trådar som startades i Spelledarforumet startas idag i forumet Rollspelsmakande (egna regelförslag å sånt). Tror inte att det behövs ett spelledarforum.

/Azagthoth

Sir Foilan

Hero
Re: Spelledarforum

"Som några kanske minns så fanns det tidigare ett Spelledarforum. Problemet med detta forum var ju att det diskuterades samma saker i Rollspelsforumet som i Spelledarforumet"
Det var lite däför som jag nämde att jag inte är särdeles intresserad. Men jag har ju sett andra som föreslagit detta.

"Tror inte att det behövs ett spelledarforum."
Jag håller med dig efter att ha dryftat saken med mig själv. /images/icons/cool.gif

/Sir Foilan

Tradition i Linköping? Inte dumt alls!

Johan K

Gammal & dryg
Jag tror inte på den iden faktiskt. Eftersom det säkerligen kommer att diskuteras samma saker. Har man egna rollspels-lösningar så kan man alltid använda rollspelsmakande-forumet

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>

G

Guest

Guest
Det som var roligt med Spelledarforumet i den tidigare upplagan av www.rollspel.nu var att man kände sig mer betydelsefull men i allmänhet så är det mest spelledare som diskuterar på t ex Eon-forumet medan spelarna lägger in små instickare ibland (tror jag iallfall...).

Mäster Azazel

WHaLe

Hero
Ett bättre alternativ om man vill sprida ut inläggen är att skapa ett Eon-Regler och ett Eon-Mundana forum..
IMHO spelar det ingen större roll...

WHaLe

http://come.to/whale - Eon + Datorer = sant

Bjorn

Hero
Re: Disciplin!

Problemet med Eon-forumet jäm fört med de andra forumen är ju att man ibland kan bli helt överöst med inlägg, har ofta hänt om man har kommit tebaks efter ett par dar att man har haft sisådär 3-4 hundra nya inlägg vilket säkerligen kan vara avskräckande för vissa. (Tid är ju tyvär en ändlig resurs)

Därför tycker jag att det krävs avsevärt större mått av (själv-)disciplin på det här forumet än på de andra vad gäller nät vett&ettiketen. Vi borde alla anstränga oss (speciellt de som skriver mest) för att förbättra dessa saker tycker jag.

i) Mindre OT tjafs... Ibland kan frestelsen bli för stor men man kan ju försöka iaf.

ii) INGA "jag håller med" medelnanden, finns det nå't mer störande på mailinglistor, forum och nyhetsgrupper än det?

iii) "Bättre" subjects. Om man är tydligare med hur man väljer subjects och att faktiskt ÄNDRA subjects när diskusioner går över på något annat så blir det lättare för den som så vill att bara läsa vissa trådar.

MVH
/Bjorn

Azagthoth

Myrmidon
Tillägg

Försök också placera inlägg i rätt forum. Många av inläggen i Eon-forumet är av allmän karaktär och borde således hamna i rollspelsforumet. Om ni vet med er att det ni skall skriva om egentligen saknar Eon-anknytning så skriv det i rollspelsforumet istället.

/Azagthoth