Nekromanti Uppdragsbrist till EON

Simon Fröjd

Veteran
Varför finns det så fruktansvärt få uppdrag och kampanjer till Eon? Vi är en rollspelsförening som spelar 2 ggr i veckan. I den takten hade vi snabbt arbetat oss igenom samtliga uppdrag som Neogames släppt samt även en del uppdrag/kampanjer tillhörande Drakar&Demoner omskrivna till Eon.

Jag söker idag frenetiskt efter nya uppdrag och kampanjer över internet och i butiker/på neogames utan att hitta ett skvatt nytt.

Vet någon var jag kan finna fler uppdrag än vad som finns på de länkar som Neogames hänvisar till?

Dessutom undrar jag varför det publiceras så fruktansvärt lite uppdrag till spelet.

Vore tacksam om någon vet.

Mvh

Simon Fröjd
Krigarmunk

Helmgast
Äventyr säljer dåligt

Ni vill ha magi, våld och monster. Det säljer bra. Äventyr däremot säljer ganska dåligt. Mitt råd är: Skriv egna uppdrag som pdf:er alternativt övertala världen om att köpa äventyr.

Du har väl kollat in "När skuggorna ruva"?

Simon Fröjd

Veteran
Re: Äventyr säljer dåligt

Hej!
Nej det har jag inte hittat, vore tacksam för en länk eller liknande!
Skulle sitta väldans fint!

// Simon

Ackerfors

Alas, your rapids!
Julkalendern

Där skuggorna ruva hittar du i årets julkalender som du kommer åt från första sidan här på www.rollspel.nu . Jag har för mig det är Lucka 9, men ta gärna en titt i de andra luckorna också. :gremsmile:

Musashi

Veteran
Improvisation...

Du knaske skulle testa på att improvisera fram ett bra äventyr. Detta gör det ofta roligare och spela då spelarna får mer frihet att göra vad de vill...

men å andra sidan får du det jobbigare som spelleledare, då du måste hitta på saker när de händer... förberedelser vore bra så du vet vad allt skall leda till i slutändan.

hravnkel

Veteran
mmm...men jag hatar när folk säger "uppdrag"...det låter som om...man får ett uppdrag...
DET HETER ÄVENTYR!! ÄVENTYR!! ÄVENTYR!!...oki...förstår ni?...inte uppdrag...ÄVENTYR!!...
och...jag lider inte av svåra sinnessjukdomar...jag är helt ÄVENTYR!!...frisk...jaaygfeselq....DEEPER WANTS THIS DOMINATION!!

Eleas

Hero
Hur många är av samma åsikt?

"Jag söker idag frenetiskt efter nya uppdrag och kampanjer över internet och i butiker/på neogames utan att hitta ett skvatt nytt."

Tja, om intresse finns kan jag ju tänka mig att skriva en kampanj eller ett längre äventyr till Eon till nästa uppdatering av Drunoks Drängar. Frågan är bara om det finns tillräckligt intresse bland läsarna för att motivera den tid det skulle ta.

Med andra ord: om tillräckligt många uttalar sig positivt och gärna med övriga synpunkter och önskemål, kan nästa drängaverk mycket väl vara en kampanj till Eon.

Så vem är intresserad?

--Björn - hem till gården

trinker

Warrior
Ja!

Jag skulle gärna se en lite större kampanj till Eon att komma ut. Jag vet att det finns en som heter En dolk i natten som vi har spelat och den var rolig. En i den stilen vore roligt.

Så jag är för det!

Lite [OT]

Varför finns det en bild på en zeppelinare :zeppelinare: ?

Perenna

Swordsman
Re: Hur många är av samma åsikt?

Med andra ord: om tillräckligt många uttalar sig positivt och gärna med övriga synpunkter och önskemål, kan nästa drängaverk mycket väl vara en kampanj till Eon.

Ett äventyr, eller ännu hellre en kampanj, vore kanon. Det är definitivt brist på bra äventyr på nätet (och i affärerna).
Personligen är jag dessutom trött på att det alltid måste finnas monster, demoner och andra läskigheter i vart och vartannat äventyr, så ett lite mer jordnära äventyr är något jag skulle föredra.

Ceram

Hero
Absolut

Ett äventyr, eller ännu hellre en kampanj, vore kanon. Det är definitivt brist på bra äventyr på nätet (och i affärerna).
Personligen är jag dessutom trött på att det alltid måste finnas monster, demoner och andra läskigheter i vart och vartannat äventyr, så ett lite mer jordnära äventyr är något jag skulle föredra.
Min gyllenebalansregeln säger att jordnära och halvepiskt bör varvas. Och som sagt är det undervikt av jordnära på internet.

Men min största poäng är JA JÄTTE GÄRNA ETT ÄVENTYR ELLER KAMPANJ...

/Tobbe. har passerat tvåhundra inlägg, nördigt...

Simon Fröjd

Veteran
Re: Hur många är av samma åsikt?

Givetvis spelar man även egna uppdrag... och Ja, jag kommer inom kort att ha lagt upp en egen kampanj samt två stycken större äventyr. De ligger alla och blir ompysslade layout mässigt.

Hur som helst, min åsikt är att det skall finnas äventyr att köpa då inte alla SL vill improvisera jämnt. En SL ska enligt mig improvisera även i "tryckta" uppdrag, ta t ex Armandes testamente. Halva uppdraget var för vår del en improvisation.

Tråkigt att ej fler tycker som jag ang. release av äventyr.
Tack för all respons i alla fall.

// Simon \\

Lord decado

Veteran
Re: ????

Dessutom undrar jag varför det publiceras så fruktansvärt lite uppdrag till spelet.

Henger itt du me :gremconfused: di har ju publicerat tjogtals böcker och moduler till EON, för många i min åsikt :gremtongue:

Kunde inte låta dialekten vara :gremgrin:

Simon Fröjd

Veteran
Re: ????

Vi har samtliga böcker till Eon, dock så är det väldigt begränsat med äventyr. Dessutom, kan det finnas för mycket böcker till ett rollspel?!?

// Simon

Krille

Super Moderator
För mycket?

"Dessutom, kan det finnas för mycket böcker till ett rollspel?!?"

Jag vet att din fråga är retorisk, men svaret är faktiskt "ja". Det går att sönderdetaljera en spelvärld. Det går att få så otympligt mycket fakta att man inte kan hålla reda på det. Det går att nå en gräns då det enda nya som går att ge ut är en ännu häftigare version av något gammalt.

Och då är det bättre att börja på ett nytt rollspel.

Ezping Orm

Hero
Re: Absolut!

Jag är definitivt för. Håller det dessutom samma höga klass som resten av materialet på Drunoks drängar så bådar det gott!

//Jonatan