Nekromanti Uppgradering?

Hasse

Hero
Undrar två saker.

1. Hur många användare kan vara inloggade samtidigt på forumet och vid vilket antal börjar hastighet på forumet påverkas.

2. I ett inlägg av Azagthoth 010127 så skrev han att servern snart skulle bli uppgraderad med mer minne vilket skulle leda till att det gick fortare här på forumet. Undrar om den uppgradering har skett, jag har nämligen inte märkt någon skillnad ännu.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by hasse on 2001-03-28 22:27.</EM></FONT></P>

Gardener

Champion
Vid runt 30 samtidiga besökare på forumet brukar det bli rätt ohållbart, men hur många besökare det är på övriga sidor samtidigt vet jag inte.

Det tog ett tag innan den beställda uppgraderingen kom, och nu ligger den hemma hos mig och väntar på att jag ska orka åka över till platsen för servern och installera det hela. Det har alltså inte skett ännu, men jag ska försöka få det gjort snart.

För övrigt kommer vi förhoppningsvis kunna byta ut hela servern så småningom vilket förhoppningsvis kommer ge ännu bättre resultat.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

Hasse

Hero
Det var trevligt läsa, tackar för svaret.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Kitzune

Swashbuckler
Jasså, du menar ...

situationen där de har att välja mellan att jobba eller
gå till kaffeautomaten ?

Okej, okej ! Jag bara skojade !

/Alexander Gyhlesten - Som just skrev ett inlägg om
moderatorer, helt enligt han själv skulle vara.

"Det du inte vet har du ingen aning om"

Gardener

Champion
Den kommer få leva sin sista tid innan pensionen med väldigt simpla arbetsuppgifter, men den kommer stå kvar. Det är min personliga server som jag haft i några år, tills i februari i år så var det även min enda, om man bortser från den personalköpsdator jag hade i ett halvår förra året.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu