Nekromanti Upprensning?

G

Guest

Guest
Jo jag har sett att när man är inne på användarlistan så finns det ca 7 miljoner personer som inte ha skrivit ett inlägg eller varit inne på forumet de senaste 700 åren... Tar inte alla dessa användar stort plats på servern? skulle det kanske vara dags för en upprensning på sådana som aldrig är inne?

Troberg

Sinister eater
Jo jag har sett att när man är inne på användarlistan så finns det ca 7 miljoner personer som inte ha skrivit ett inlägg eller varit inne på forumet de senaste 700 åren... Tar inte alla dessa användar stort plats på servern? skulle det kanske vara dags för en upprensning på sådana som aldrig är inne?
Det har diskuterats tidigare.

Snabbresume:

De tar inte någon nämnvärd plats (ett par bilder tar mer...).
De saktar inte ner servern.
Det är cirka 2000 personer (senast jag kollade).
De kanske loggar in för att läsa.
Det kan vara känsligt att radera användare.
Det är säkrast att inte ta bort dem.

Iofs så tycker jag att man av prydlighetsskäl skulle kunna radera sådana som har noll inlägg och inte loggat in på ett år, men det spelar inte så stor roll.

Gardener

Champion
För inte så länge sedan raderade jag alla som aldrig loggat in som var äldre än en månad gammal, tyckte det räckte. Folk som har noll inlägg kan mycket väl vara aktiva och folk kan mycket väl vara borta i ett år för att sedan komma tillbaka. Det är enklare att inte ta bort användare så slipper man frågor från folk som har blivit av med sina användare, eller ännu värre ett användarnamn som de ville behålla.

Troberg

Sinister eater
För inte så länge sedan raderade jag alla som aldrig loggat in som var äldre än en månad gammal, tyckte det räckte. Folk som har noll inlägg kan mycket väl vara aktiva och folk kan mycket väl vara borta i ett år för att sedan komma tillbaka. Det är enklare att inte ta bort användare så slipper man frågor från folk som har blivit av med sina användare, eller ännu värre ett användarnamn som de ville behålla.
Ungefär vad jag menade.

Du kanske misstolkade, jag menade alltså de som både saknade inlägg och som inte varit inloggad på ett år, inte endera.

Gardener

Champion
Inte direkt, jag skrev bara att jag gjort det för inte alltför länge sen. Jag kan nu enkelt göra det med några knapptryckningar då jag förra gången kodade ett script som gör det, men jag tror inte det kommit så många sedan senast att det är någon större mening att göra det än.

Troberg

Sinister eater
Inte direkt, jag skrev bara att jag gjort det för inte alltför länge sen.
OK, då var det jag som missförstod.

Jag kan nu enkelt göra det med några knapptryckningar då jag förra gången kodade ett script som gör det
Så ska det se ut! Om en äkta programmerare ska göra ett jobb som tar 100 timmar spenderar han 99 timmar på att göra ett program som gör det på en timme (och antagligen 1000 timmar på att optimera det så att det gör jobbet på en sekund...).