Nekromanti Uppror

ElakaTiraken

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
9
Location
Framför Datorn
Jag funderar på att starta Soldarnrevolutionen så jag behöver lite hjälp
- hur stort är en greves land ungefär + militära resurser
- samma som ovan fast baron
- hur många % tar man ut som soldater i kriget
- silversparre o 2lansar är mot kungen någon mer ätt?
- vilka stöder kungen förutom dom som står i boken?
- hur många av dom 100 vassalriddarna står på vilken sida?
- är någon annan ras med i kriget eller dylikt?
tack om ni svarar /images/icons/thinks.gif
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,870
Location
Ereb Altor
- hur stort är en greves land ungefär + militära resurser
- samma som ovan fast baron


En baron kan tänkas ha ett dussin knektar i sin borg och en eller två riddare därtill. Greven har en något större styrka, typ 50 mannar och runt 5 riddare.

- Silversparre o 2lansar är mot kungen någon mer ätt?

Inte vad vi vet men flera kan tänkas vara neutrala, exempelvis Larnbrou och Sol och Måne. Men vad vore ett inbördeskrig utan lömska förrädare bredvid konungens tron...

- är någon annan ras med i kriget eller dylikt?

Utdrag ur min egen kampanj:

"Hertig Basur Två lansars väldiga piratflotta belägrar samtidigt Soldiska bukten och hindrar på så sätt all sjötrafik. Enda vägen in i Soldarn är nu från Asharien.
Att hålla en sådan flotta redo kostar ofantliga summor, av den anledningen ingår Två lansar ett avtal med frihandelstaden Kemithor Riskoz. En händelse som blir känd som ”sveket i Kemithor Riskiz”. Handel tillåts mot betalning. Nu kan även frihandelstadens handelsråd läggas till Silversparrarnas allierade"

Jag lät även Amirro leja tirakiska hyrsvärd från Takalorr. Alver och dvärgar höll jag utanför.

- hur många % tar man ut som soldater i kriget

Långt ifrån alla stridsdugliga är sugna på att offra sina liv för trätande adelsmän. Det beror på var man bor vilka man är släkt m.m.

Lycka till

Traffaut
 

lyfalitrorjag

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
121
Location
lund
jag tänkte göra samma sak som du fast med min tempel riddare ( alltså stödja kungen ) och sen störta jargarien. fast folk hår blev lite sura på mig så. annars lycka till och må samor vara med dig ( det är nog bättre att ha zorian orden med sig än mot sig även om du dödar kungen så är zorian mot dig var det så du menade med uppror?)
 

JoakimSkoogh

Veteran
Joined
15 May 2001
Messages
127
Location
Borås området
Kul

Min tempel riddare är inte så att han vill krossa Jargien utan han vill bli av med Daak kyrkan.
Däremot så står jag på kungens sida helt och hållet.
 

lyfalitrorjag

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
121
Location
lund
Re: Kul

jag står också på kungens sida. tänkte hyra lite lönmördare för att döda alla som inte var vän med kungen i soldarn. sen tittade jag på min kassa och kom på att det nog räcker ned att döda en baron eller två....
 

maldino

Veteran
Joined
16 Apr 2002
Messages
97
Location
Eskilstuna
silversparre o 2lansar är mot kungen någon mer ätt?


Det beror på... Om inbördeskriget går bra för Amirro kan säkert flera neutrala (och även mot kungen lojala) ätter byta sida. Det lönar sig ju alltid att stå på den segrande sidan efter ett krig.
 
Top