Nekromanti [Uppsala] Grupp sökes som kör Dnd 5e

Boghog

Veteran
Hej,
Är en kille på 23 år som vill gå med som en spelare i en grupp som helst kör Dungeons and Dragons 5e.
Har lite erfarenhet av rollspel men vår grupp var bara ett gäng nybörjare och vi spelade drakar och demoner jubileumsutgåvan och lite dnd 4e.
Jag har ett väldigt sug på att spela 5 edition då jag lyssnat på podcasts och skummat igenom player's handbook men känner att jag fortfarande är en rookie.

Dr. Acula

Veteran
Hej!
Har själv ingen grupp för tillfället men är på jakt efter en.
Jag har spelat tillräckligt mycket rollspel för att känna mig erfaren och har spellett dnd 5e några gånger de senaste året.
Om intresse finns så skulle man ju kunna få försöka få ihop en ny grupp.

Boghog

Veteran
Det låter som en riktigt bra idé och jag är gärna med att starta en ny grupp om vi får in fler personer.

koraq

Swordsman
Jag börjar faktiskt bli riktigt nyfiken på att testa DnD5 jag med. Dock har jag ganska chokat schema, skall sägas. Men, vilja finnes.

ErrorFlynn

Veteran
Hej på er!

Jag är helt grön vad gäller rollspel men är nyfiken och provar gärna på. Jag kanske inte är den ni söker men finns i alla fall i Uppsala. Skulle gärna hitta en grupp att spela med! Är 28 och har ganska fult upp med barn och jobb men kan absolut klämma in en kväll i veckan eller så (vet inte vad som är norm vad gäller spelträffar :)). Om ni känner att ni är redo att förbarma er över en total nybörjare så är jag på!