Nekromanti [Uppsala] Spelare söker spelare

galdrin

Veteran
För ca 25 år sedan spelade jag en hel del Drakar & Demoner samt Mutant men sedan kom vuxenlivet emellan, nu i den högaktningsvärda åldern 40 år känner jag mig lite sugen på att spela igen. Jag har hållit mig lite uppdaterad på Pathfinder och D&D fronten och med den nya 5e som är på väg ut funderar jag på om det finns andra likasinnade i Uppsala?

Finns det inte en färdig grupp med plats för mig så kanske vi kan skapa en? Min studietid är över så ur ett ekonomiskt perspektiv så ser jag inte inköp av material som ett stort problem och lokal kan jag eventuellt ordna ganska centralt i Uppsala för en grupp på upp till 6 personer, blir vi fler än så kan det ta lite längre tid att ordna lokal.

Kontakta mig om plats eller intresse finns.

ManU77

Veteran
Börjar själv närma mig de 40... är 37. Har spelat en hel del olika rollspel genom åren. Personligen föredrar jag D&D och jag är grymt sugen på att testa Next när det kommer ut. Jag bor dock jä-ligt långt från Uppsala, så om det går hade jag gärna varit med på distans (t ex på Skype eller liknande).

galdrin

Veteran
Jag kan tänka mig att spelleda 5E över Fantasy Grounds (jag har en Ultimate licens så spelare behöver ingen licens). Dock bör man som spelare vara medveten om att det blir ett långsammare speltempo. Hur ställer du dig till engelskspråkiga spel-möten?

ManU77

Veteran
Det är inga problem att spela engelsk-språkigt. Jag har spelat mycket på distans, så jag känner till de begränsningar som det innebär. Jag har inga problem med det...

galdrin

Veteran
I sådana fall har jag 1 till i Stockholm som gärna kör distans. Behövs bara 2-3 till då så kan vi starta en grupp :)