Nekromanti Urban exploration..

Johan K

Gammal & dryg
För ett bra tag sedan så såg jag ett program om folk som tog sig in i stängda byggnader, gammla gångar under mark & liknande saker.
Det fick iaf mig att bli lite nyfiken att göra samma sak, nu är det väll som så att det är både olagligt & även lite farligt, kan jag tänka mig.
Men om du fick channsen att undrsöka nått liknande, vad skulle du vilja undersöka isåfall ?
För min del så skulel jag vilja undersöka alla de gångar, bunkarar & liknande saker som finns under Berlin. Det skulle vara mycket spännande !!!!

Saxifrage

Hero
Stockholms kloaksystem måste vara the shit (!). De gångarna tror jag är grymt coola. Seriealbumet "Ville" ger inspiration.

Ett roligt och "lagligt" kulvertsystem är den ruinstad som finns uppbyggd i Rosersberg norr om Stockholm. Där finns flera kvarter fejkade ruiner som man kan rasa runt i och bedriva katastrofövning, inklusive grymma kulvertar. Vi hade en övning där i lumpen, det var bland det coolaste jag varit med om.

Gångarna under ett storsjukhus skulle också vara rätt ball. Fast det är väl inte riktigt övergivet.

En annan genuint häftig plats är den gamla kärnreaktorn (R1) som låg under KTH i Stockholm. Tänk, en kärnreaktor mitt i stan! Idag är reaktorn borta, men det är fortfarande en spännande och fantasieggande plats. Man får lite vibbar av ryskt 60-tal. Dit kan man nog få komma ner och titta om man jobbar lite på det.