Kullendorff
Warrior
Liten fråga.
Om man ska ha en effekt som man kan "rikta" brevduvor med.
Vilken aspekt?
Tanken var att man givetvis själv måste vara VÄl förtrodd med platsen i sig och att det ska krävas typ 2-3 filament.
Men vilken aspekt, först tänkte jag direkt Psykotropi. Men då sysslar man med själar och en sådan har ju tydligen inte duvan i Eon.
Sen tänkte jag på Biotropi, men det vart lite fel IMHO och gör biotropin lite väl lik Animism i ett annat svenskt fantasy rollspel.
Så vad tycker ni?
Geo?
Nomo?
Och ja, jag vet att brevduvor i VÅR värld hittar rätt med hjälp utav magnetlinjer och annat pyssel och att det således borde vara omöjligt att rikta om dom iom att magikern inte har en susning om sådant.
Men jag tycker bättre om teorin att dom hittar hem pga deras kärlek till hemmet.
MvH
Kullendorff
"A Devil who had unity, would be a God."
Om man ska ha en effekt som man kan "rikta" brevduvor med.
Vilken aspekt?
Tanken var att man givetvis själv måste vara VÄl förtrodd med platsen i sig och att det ska krävas typ 2-3 filament.
Men vilken aspekt, först tänkte jag direkt Psykotropi. Men då sysslar man med själar och en sådan har ju tydligen inte duvan i Eon.
Sen tänkte jag på Biotropi, men det vart lite fel IMHO och gör biotropin lite väl lik Animism i ett annat svenskt fantasy rollspel.
Så vad tycker ni?
Geo?
Nomo?
Och ja, jag vet att brevduvor i VÅR värld hittar rätt med hjälp utav magnetlinjer och annat pyssel och att det således borde vara omöjligt att rikta om dom iom att magikern inte har en susning om sådant.
Men jag tycker bättre om teorin att dom hittar hem pga deras kärlek till hemmet.
MvH
Kullendorff
"A Devil who had unity, would be a God."