Nekromanti Ursäkta, var det där din brevduva?

Kullendorff

Warrior
Liten fråga.

Om man ska ha en effekt som man kan "rikta" brevduvor med.
Vilken aspekt?

Tanken var att man givetvis själv måste vara VÄl förtrodd med platsen i sig och att det ska krävas typ 2-3 filament.

Men vilken aspekt, först tänkte jag direkt Psykotropi. Men då sysslar man med själar och en sådan har ju tydligen inte duvan i Eon.
Sen tänkte jag på Biotropi, men det vart lite fel IMHO och gör biotropin lite väl lik Animism i ett annat svenskt fantasy rollspel.
Så vad tycker ni?
Geo?
Nomo?

Och ja, jag vet att brevduvor i VÅR värld hittar rätt med hjälp utav magnetlinjer och annat pyssel och att det således borde vara omöjligt att rikta om dom iom att magikern inte har en susning om sådant.
Men jag tycker bättre om teorin att dom hittar hem pga deras kärlek till hemmet.

MvH
Kullendorff

"A Devil who had unity, would be a God."

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Nomotropi/Ataxatropi/Kronotropi?

Någon av dom kanske?

Place upon my tomb the head of Minamoto Yoritomo.
/Taira Kiyomori

Kullendorff

Warrior
Njaaaa

Krono .. ja .. varför?

Ataxa - nopes.
Jag vill vara säker på att fågelfan kommer rätt.
;]

Nomotropi känns just nu som den bästa kandidaten IMHO.

Men bestid och motivera gärna.

MvH
Kullendorff

"A Devil who had unity, would be a God."

SirDr

Veteran
Re: Njaaaa

varför välja en aspect? skulle föreslå en liten blandning..
Nomo.. Bio.. Psyko..
däri väver jag samman naturen med någon trevlig ande som får vara duvans ledsagare (själar har nog mer intelekt)
men själen i sig måste veta vad naturen gör...

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..

smaffy

Hero
jag hade valt... biotropi. trotts att det liknar det andra rollspelet (var det svenskt?).
med biotropi kan man juh göra massa olika saker med djur..

ataxatropi (!) var annars ett rätt bra förslag. man liksom vänder upp och ner på duvans lilla hjärna och, liksom hypnotiserar om den att tro att den ska till nått annat ställe. kanske kan man magnetisera om dess lilla, lilla hjärna med geotropi.

Isa vaknade med ett ryck, hon satte sig käpprätt upp i sängen och försökte komma ihåg drömmen hon hade. det var något som var... fel. Isa klev ur sängen och gick ut på det iskalla golvet fram till gaderoben där hon klädde sig. utanför ven snöstormen, Isa bodde enskillt uppe på ett berg långt från civilisationen. där kunde hon utföra alla experiment som krävdes. Isa gick ut i köket och tog fram en ostbit som hon började tugga av ena änden av. det var något som var fel. hennes fingrar darrade fortfarande. utanför hörde hon hur vinden tog till.. Isa gick iväg till fågelburen och tog fram en [color:red]pellikan</font color=red>. den hade små, gula ögon som stirrade galet på henne. antagligen var hela fågeln galen. hon började mumla lite och förde sin hand fram och tillbaka framför ögonen på fågeln. *klick* plöttsligt ryckte fågeln till och skrek ut sitt galna budskap som antagligen inte betydde någonting. den var helt vild, den bet henne i ansiktet och försökte svälja Isa. den lyckades inte. dess näbb bara slant, taggen längst fram repade upp Isas ansikte och det började blöda. hon öppnade ett fönster och släppte ut [color:red]pellikanen</font color=red> som ivrit flaxade iväg mot sitt nya livsmål. den skulle kunna göra precis vad som hellst för att framföra sitt budskap. Isa slog snabbt igen fönstret innan allt för mycket snö invaderade hennes hem. nu skulle hon bara vänta. snart, snart skulle hon få visshet om sin dröm. kanske kunde sierskan tyda den. kanske det betydde något? något stort? kanske var henns magiteorier sanna. kanske skulle hon kunna...

pellikan.. tja. vad ska man ta om man inte vet vilka djur som överlever en snöstorm? pellikaner har i alla fall små, gula ögon som stirrar galet. det är huvudsaken. om ni inte gillar pellikanen så kan ni juh alltid byta ut den mot nått annat, och sedan när ni kommer till ett rött ord byter ni ut det ordet mot den fågelsort ni gillar mest..

livboj. de ska visst oxå vara rätt tuffa. de ska visst ha små, gula och galet stirrande, ofokuserade ögon.

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]