Spelarna är vanliga äventyrare hjältar osv.. ?
Så vad gör de för något på sin fritid den under de kalla vintermånaderna när de under sommar och förra vintern var och äventyrade och tjänat en eller flera förmögenheter genom diverse hjälte dåd.?
Sitter era spelare som mina ibland gör och säger "Ja jag söker efter en lärare och lär mig fäktas bättre / Jag studerar magi / eller värst jag börjar träna musklerna".. Urch
Fritiden kan bli ett äventyr genom lite kreativ tänkade säg att vi tar en månad åt gången
Semester månad
Månad 1
Månad 2
Månad 3
Osv..
Varje spelare får under sessa månader slå ett slag på en Semester grundtabell
Semster grundtabbel
Lugn månad inget händer
Ekonomisk händelse se Ekonomi tabellen
Våldsam händelse. Se Våld tabellen
Romantisk händelse. Se Romans tabellen..
Ekonomiska händelser
1
Rånad du forlorar Ob2T6 silvermynt
2
Stor rån Du förlorar Ob4T6 Mynt
3
falsk investering du förlorar Ob5T6
4
Investering du satsar Ob3T6 och får igen 125% av pengarna.
5
Stulet vapen
6
Stulet riddjur..
7
Huset brinner/
8
Rustningen blivigt rostig
9
Förlorar ett vad Ob1T6 ( Räddnings slag mot Giriget/PSY Ob4T6* )
10
Förlorar satser fel Ob2t6 ( Räddnings slag mot Giriget/PSY Ob3T6* )
11
Förlorar Satser väldigt fel Ob3T6 ( Räddnings slag mot Giriget/PSY Ob2T6* )
12
Förlorar mycket Ob4T6 ( Räddnings slag mot Giriget/PSY Ob1T6* )
13
Vinner ett Vad Ob1T6 ( Räddnings slag mot Giriget/PSY *)
14
Satsar rätt Ob2T6 ( Räddnings slag mot Giriget/PSY* )
15
vinner mycket Ob4T6( Räddnings slag mot Giriget/PSY *)
16
Kronofogden dyker upp du ska bli granskad ekonomiskt på monster skatter är det en gång skatt på 5% *ler* och tänk spelaren som inte har betalt då blir det böter på 25%..
* Räddnings slaget mot Girighet måste även slå när spelaren riskerar att vinna pengar om han är för girig så vågar han inte satsa och kan därför inte vinna heller..
Våldsam händelse.
1-2
Nya ovänner möter du i staden och får Ob1T6 i trauma
3-4