Nekromanti Urverksspelsforum

Andy

Vila i frid
Har jag missat det, eller.

Har Urverk spel något officiellt forum, kanske här? Jag hittade det inte på wrnu i alla fall.

Vad händer, mannen?

/Andy som har bläddrat igenom både Matiné och Oskrivna blad och ser fram emot speltestet av Utpost

Genesis

Ni dés ni maître
Nä, det finns inget. Det går dock alldeles utmärkt att diskutera våra spel i det vanliga rollspelsforumet. Detta för att:

1) Vi är rädda att folk skall se hur litet folk bryr sig om våra spel, egentligen. Forumet skulle bara stå tomt.
2) Trådarna blir synligare i det allmäna rollspelsforumet, så det ger bättre reklam.
3) Postar man regelklur utanför rollspelsmakarforumet så får man färre svar.
4) Det har dykt upp exakt en tråd om våra spel som inte handlar om att vi klurar på dem, vad jag vet. Eller nej, två. Men bara en som inte startats av någon av oss urverksmakare.

Andy

Vila i frid
1) Vi är rädda att folk skall se hur litet folk bryr sig om våra spel, egentligen. Forumet skulle bara stå tomt.
2) Trådarna blir synligare i det allmäna rollspelsforumet, så det ger bättre reklam.
4) Det har dykt upp exakt en tråd om våra spel som inte handlar om att vi klurar på dem, vad jag vet. Eller nej, två. Men bara en som inte startats av någon av oss urverksmakare.
Smarta och beräknande fegisar, helt enkelt. Men okej, jag köper det. SMILE

Genesis

Ni dés ni maître
Alltså, om du bara börjar översvämma forumet med trådar om våra spel kan jag lova att vi skaffar ett eget forum. :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Genesis said:
Jag hade missat den diskussionen men när jag funderade på det kom jag fram till samma slutsats så det var ju bra. ^^ Vi får se till att länka till diskussionerna från vår hemsida istället och komma med kommentarer där i formen av artiklar. Jag lärde mig en hel del av över hur folk tänkte i Matiné-trådarna som skapats.

/Han som inte har haft tillgång till vettig uppkoppling och har tyvärr därför inte kunnat ägna så mycket tid åt hemsidan

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Han said:
Jag hade missat den diskussionen men när jag funderade på det kom jag fram till samma slutsats så det var ju bra.

Jag vettefan om det fanns en diskussion eller om genesis bara bestämde, men either way is fine by me. Jag har tillräcklig självinsikt för att inse att INGEN egentligen bryr sig särdeles mycket om mina alster, utom möjligtvis det populistiska EB, så jag tror inte att nån skulle skapa trådar om dem om vi fick eget forum. Heller.

Genesis

Ni dés ni maître
Jag tror att vi nämnde att vi inte skulle ha tillräckligt på fötterna för ett riktigt forum, någon gång. Men anledningarna drog jag fram ur röven.

Känner någon att vi bör ha ett så är det bara att ta upp det då. Kanske när vi har fler spel ute på marknaden, vem vet?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Genesis said:
Känner någon att vi bör ha ett så är det bara att ta upp det då. Kanske när vi har fler spel ute på marknaden, vem vet?
Ja.

Det går säkert att ordna rent praktiskt, men dina anledningar är öht ganska sunda av sig. Framförallt det där om att det bara ärt vi som skapar trådar, och att dessa syns bättre i makarforumet.

Hell, jag får ju inte ens svar där...

Mogger

Hipsteranka
Genesis said:
Nu försöker du bara vara svår. Jag kan på rak arm komma på tre (TRE!!!) trådar som startats av någon annan än er. :gremsmile: