Nekromanti Usagi Yojimbo RPG

Ziaxool

Veteran
Enligt mina upfatttningar från GRGs hemsida så har de helt och hållet lagt ner Usagi projektet (vilket enligt mig är mycket sorligt) och att de inte kommer att släppa de 3 (eller hur många de nu va) böckerna som de tidigare hade jobbat på. Har någon hört något annat rykte? Är Usagi RPG nerlagt?

alovesupreme

Veteran
Gold Rush Games är värdelösa.

Efter att ha snackat med Mark Arsenault (precis! så går det när man jävlas med bra spel! Jahoviah ger dina föräldrar ett pissigt efternamn att ärva) över mail så har jag kommit fram till:

1) Deras licens har gått ut och de förhandlar om en ny licens.
2) Sannolikheten att de ska släppa Usagi igen är ganska liten.
3) Gold Rush Games nya regelsystem »Action! System« är pung. Det är en tafflig kopia av fuzion. Usagi 2n ed skulle antagligen bli A!S.

Kolla bara hur Mark hånler! ÅÅÅÅH!

Förresten! Chansen finns att du kan ha missat min Usagi-sida. Kolla in den -->här<--. Den kommer snart uppdateras med en hel ninja-klan + äventyrskoncept + 10 nya monster + 2 nya raser. Och 2 (!) svintunga äventyr planeras att skrivas ner (ett av dem med Chrustjovskij Sundelin) dessutom.

Ziaxool

Veteran
Re: Gold Rush Games är värdelösa.

Licensen gått ut? Jag har läst att Stan gjärna skulle fortsätta sammarbetet med GRG, med det kanske inte är han som äger licensen?
Förresten så håller jag med angående Action!.

alovesupreme

Veteran
Re: Gold Rush Games är värdelösa.

<blockquote><font class="small">Citat ziaxool:</font><hr />
Licensen gått ut? Jag har läst att Stan gjärna skulle fortsätta sammarbetet med GRG, med det kanske inte är han som äger licensen? [/quote]

Jo, de håller ju fortfarande på och diskuterar så jag misstänker att det finns en chans. Det jag oroar mig över är inte om Sakai licensierar spelet eller ej, det är snarare om GRG anser att spelet är värt att satsa på. :gremsmirk: En sak är säker dock att om det kommer en 2nd edition så kommer de inkludera bestiariet i den (och en gång i tiden så var Mark bestämd att ha med mitt magisystem, men nu verkar han ha tappat lusten till det).

Jag rekommenderar dig att hoppa på Usagi-mailinglistan som finns vid Yagayagahoo! Groups. Där har detta diskuterats lite smått. Listan är tyvärr ganska tyst av sig nu för tiden.