Nekromanti USB-minne / Bärbar HD

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Hej!

Vissa stora filer jag har på datorn som jag vill flytta till antingen USB-minne eller bärbar hårddisk fungerar inte att flytta. Det står att filen är för stor för målsystemet, trots att jag vet att det finns gott om plats för filen.

Jag har märkt det med olika filer när de börjar komma upp i storleken 4-6gb, dock inte alla. Vissa filer i den storleken går att flytta hur jag vill.

Jag har dessutom provat med en bärbar hårddisk och tre olika usb-minnen.

Vad kan jag göra?

Max Raven

T12-kultist
Hej!

Vad sitter du med för OS?

Vad du kan göra - som snabb lösning - är att skapa uppdelade komprimerade filer. Tror rar och ace-formaten klarar sånt.

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Formatera om usb-minnet till att ha ett annat filsystem än FAT32 (exempelvis NTFS eller FAT64).

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Windows 7.

Måste jag ladda ner typ WinRAR eller nåt då menar du?

Ja, det skulle ju kanske funka, fast jag vet inte om min slapplördagsförmiddags-mode tillåter mig sådana avancerade operationer :gremsmile:

EDIT: A men jag testar väl det då, jag hade tydligen winrar installerat, tusen tack!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tony.M.Meijer said:
Formatera om usb-minnet till att ha ett annat filsystem än FAT32 (exempelvis NTFS eller FAT64).
+1

Max Raven

T12-kultist
krank said:
Tony.M.Meijer said:
+1
+2 - om du inte ska flytta filerna till typ en Mac-dator och/eller har grejer på dina stickor/HDar som du vill behålla (som du sa i vrållådan). :gremsmile: