fjodorsenuba
Krigarpoet
- Joined
- 2 Nov 2020
- Messages
- 1,228
Ni är alla forskare på skeppet USCSS OHSHT. Skeppet är till för hemligt forskning och undersöker just en xenomorph som hittades på skeppet USCSS Wrnu. Ni känner till faran med att inte följa säkerhetsrutinerna kring lasten och har studerat xenomorphen under en tid. Ni har experimenterat och försökt skapa en kontrollerbar xenomorph men inte lyckats. Skeppet har en minimal personalstyrka flyger under Weyland-Yutani flagg. Skeppet ligger i omloppsbana runt Titan och gömmer sig på från scanners från de inre planeterna i solsystemet.
En dag då ni jobbar i labbet så hör ni att trycklarmet plötsligt går. Kaptenen ropar ut på högtalarsystemet att ena lastrummet plötsligt börjat förlora tryck men att man lyckats stabilisera det. Kort därefter så blinkar belysningen till och nödbelysningen slår på. Samtidigt hör ni ett antal metalliska smällar mot skrovet och känner hur skeppet vibrerar till. Trycklarmet går igång igen.
Ni flyr i nödlampornas ljus mot nödskeppet och när ni kommer fram ser ni att nödskeppet också saknar tryck. Ni hör rösten från huvuddatorn Mother säga “Skador på skeppet upptäckt. Kommandobryggan trycklöst och frånkopplat. Lastrum 1 frånkopplat, tryck stabilt. Lastrum 2 frånkopplat saknar tryck. Motorn ur funktion”. Övriga ur besättningen var troligtvis på kommandobryggan och har nu har dött av tryckfallet. Lamporna tänds plötsligt till sitt vitblåa ljus igen och larmen slutar tjuta. Ni hör åter igen huvuddatorns röst “Tryck stabiliserat, syresystem skadat. Manuellt byte av koldioxidfilter krävs”. På displayen till nödskeppsdörren ser ni att ni kan skicka ombord en person per kväll till nödskeppet och att den håller på att återfyllas med syre.
Därefter går ni till maskinrummet för att kontrollera hur mycket syre ni har kvar. När ni kliver in maskinrummet ser ni mekanikern fjodorsenuba ligga på bordet, med en facehugger på ansiktet och en hemmabyggd eldkastare liggandes bredvid honom. Ni drar iväg honom till labbet och försöker operera bort facehuggern. Tyvärr lyckas ni inte rädda honom men förhindrar facehuggern att utvecklas till en fullvuxen xenomorph.
Ni minns nu att ni skulle kolla syret i maskinrummet och går tillbaka dit och inser att ni nu har 3 dagar syre kvar. @Basenanji plockar upp eldkastaren. Nu måste ni bara lyckas hålla skeppet igång så att alla kan åka hem för visst kommer inget mer hemskt att hända…
Rummen på USCSS OHSHT:
Varje natt måste du välja att uppehålla dig i något av följande rum via PM:
1. Labbet, man kan operera en infekterad till frisk, max en per kväll (kräver att en opererar och en opereras).
2. Scanner, här kommer den som undersöks uppehålla sig men kan inte göra något.
3. Korridorerna, får välja ett rum som de kan titta in i och se vilka som är där under natten
4. Förrådet, fylla på eldkastaren.
5. Maskinrummet, förlänga syret med ytterligare en dag, max en dag per kväll.
6. Mother, huvuddatorn, kan stänga ett rums lufttrummor, max ett rum per kväll. Gäller bara en runda. Det innebär att man säkrar ett rum från xenomorphattack via lufttrummorna. Korridorerna går ej att stänga. Alla som är i rummet skickar vilket rum de vill säkra i PM:et. Det med flest röster kommer stängas, vid lika händer inget.
7. Mässen, ger en extra röst nästa omröstning (inom en valfri kategori). Anges med x2 efter namnet. (exempel: Kryostas: @fjodorsenuba x2)
Övriga rum och nödskeppet kan ni ej vara i.
Ni kommer får olika information beroende på vilka rum ni befunnit er under natten.
Om ni inte skickar in något så kommer det slumpas vilket rum ni går till.
Röstning:
Röster skrivs så här (gärna på egen rad eller post för extra tydlighet):
Kryostas: @fjodorsenuba
Undersöka: @fjodorsenuba
Eldkastare: @fjodorsenuba
Vid oavgjort på kryostas och scanning så kommer de inte ske. Vid oavgjort med eldkastaren behåller den som senast hade den.
Regler:
1: Ni får inte prata om spelet utanför speltråden om inte era roller specificerar att det är tillåtet
2: Ni får inte redigera/radera inlägg
3: Bara röster som skrivs enligt ovan kommer att räknas.
4: Blir det oavgjort i röstantal (per omröstningsområde) så går ingen i kryostas eller scannas inte och den som senast hade eldkastaren behåller den
5: Det är inte OK att använda innehållet i Roll-PM för att försöka exploatera systemet.
Eldkastaren
Skyddar bäraren från en xenomorph attack och måste därefter laddas om i förrådet.
Nattrundan
Utförs i följande ordning:
- Besättningsmedlem sätts i kryostas på nödskeppet
- Rumsaktiviteter utförs
- Scenario aktiviteter sker
--------------------------
Bybo-meddelande
Du är forskare och kan använda rummen.
Du kan bli infekterad.
Du kan rösta på:
- Vem som ska sättas i kryostas
- Vem som skall undersökas
- Vem som ska få hålla i eldkastaren
Du ska berätta för mig varje runda vilket rum du befinner dig i under natten.
Inför runda 1 ska du svara vilket rum du befunnit dig i. Svara på roll-PM:et.
Du vinner om du överlever och är i kryostas i nödskeppet innan syret tar slut och ingen infekterad är med på nödskeppet.
----------------------------
Runda 0
Ni får reglerna och scenariot denna runda som är förberedande inför Runda 1.
Ingen omröstning sker denna runda och inget snack förutom frågor på reglerna.
Ni ska svara på er roll PM innan kl. 21.00 den 18/11.
Om ni inte svarat kommer ni slumpmässigt gå till ett rum.
Runda 1 börjar lördag morgon (ca 08.00) och pågår till söndag kväll 21.00
Runda 2 börjar måndag morgon (ca 07.00) och pågår till tisdag kväll 21.00.
Lycka till där ute i rymden!
@Vimes
@Recca
@Genesis
@Basenanji
@Stövelkatten
@Martin3
@Sidd
@Impetigo
@Konrad Konvalj
@RasmusL
@Empiricus
@Andersson
En dag då ni jobbar i labbet så hör ni att trycklarmet plötsligt går. Kaptenen ropar ut på högtalarsystemet att ena lastrummet plötsligt börjat förlora tryck men att man lyckats stabilisera det. Kort därefter så blinkar belysningen till och nödbelysningen slår på. Samtidigt hör ni ett antal metalliska smällar mot skrovet och känner hur skeppet vibrerar till. Trycklarmet går igång igen.
Ni flyr i nödlampornas ljus mot nödskeppet och när ni kommer fram ser ni att nödskeppet också saknar tryck. Ni hör rösten från huvuddatorn Mother säga “Skador på skeppet upptäckt. Kommandobryggan trycklöst och frånkopplat. Lastrum 1 frånkopplat, tryck stabilt. Lastrum 2 frånkopplat saknar tryck. Motorn ur funktion”. Övriga ur besättningen var troligtvis på kommandobryggan och har nu har dött av tryckfallet. Lamporna tänds plötsligt till sitt vitblåa ljus igen och larmen slutar tjuta. Ni hör åter igen huvuddatorns röst “Tryck stabiliserat, syresystem skadat. Manuellt byte av koldioxidfilter krävs”. På displayen till nödskeppsdörren ser ni att ni kan skicka ombord en person per kväll till nödskeppet och att den håller på att återfyllas med syre.
Därefter går ni till maskinrummet för att kontrollera hur mycket syre ni har kvar. När ni kliver in maskinrummet ser ni mekanikern fjodorsenuba ligga på bordet, med en facehugger på ansiktet och en hemmabyggd eldkastare liggandes bredvid honom. Ni drar iväg honom till labbet och försöker operera bort facehuggern. Tyvärr lyckas ni inte rädda honom men förhindrar facehuggern att utvecklas till en fullvuxen xenomorph.
Ni minns nu att ni skulle kolla syret i maskinrummet och går tillbaka dit och inser att ni nu har 3 dagar syre kvar. @Basenanji plockar upp eldkastaren. Nu måste ni bara lyckas hålla skeppet igång så att alla kan åka hem för visst kommer inget mer hemskt att hända…
Rummen på USCSS OHSHT:
Varje natt måste du välja att uppehålla dig i något av följande rum via PM:
1. Labbet, man kan operera en infekterad till frisk, max en per kväll (kräver att en opererar och en opereras).
2. Scanner, här kommer den som undersöks uppehålla sig men kan inte göra något.
3. Korridorerna, får välja ett rum som de kan titta in i och se vilka som är där under natten
4. Förrådet, fylla på eldkastaren.
5. Maskinrummet, förlänga syret med ytterligare en dag, max en dag per kväll.
6. Mother, huvuddatorn, kan stänga ett rums lufttrummor, max ett rum per kväll. Gäller bara en runda. Det innebär att man säkrar ett rum från xenomorphattack via lufttrummorna. Korridorerna går ej att stänga. Alla som är i rummet skickar vilket rum de vill säkra i PM:et. Det med flest röster kommer stängas, vid lika händer inget.
7. Mässen, ger en extra röst nästa omröstning (inom en valfri kategori). Anges med x2 efter namnet. (exempel: Kryostas: @fjodorsenuba x2)
Övriga rum och nödskeppet kan ni ej vara i.
Ni kommer får olika information beroende på vilka rum ni befunnit er under natten.
Om ni inte skickar in något så kommer det slumpas vilket rum ni går till.
Röstning:
Röster skrivs så här (gärna på egen rad eller post för extra tydlighet):
Kryostas: @fjodorsenuba
Undersöka: @fjodorsenuba
Eldkastare: @fjodorsenuba
Vid oavgjort på kryostas och scanning så kommer de inte ske. Vid oavgjort med eldkastaren behåller den som senast hade den.
Regler:
1: Ni får inte prata om spelet utanför speltråden om inte era roller specificerar att det är tillåtet
2: Ni får inte redigera/radera inlägg
3: Bara röster som skrivs enligt ovan kommer att räknas.
4: Blir det oavgjort i röstantal (per omröstningsområde) så går ingen i kryostas eller scannas inte och den som senast hade eldkastaren behåller den
5: Det är inte OK att använda innehållet i Roll-PM för att försöka exploatera systemet.
Eldkastaren
Skyddar bäraren från en xenomorph attack och måste därefter laddas om i förrådet.
Nattrundan
Utförs i följande ordning:
- Besättningsmedlem sätts i kryostas på nödskeppet
- Rumsaktiviteter utförs
- Scenario aktiviteter sker
--------------------------
Bybo-meddelande
Du är forskare och kan använda rummen.
Du kan bli infekterad.
Du kan rösta på:
- Vem som ska sättas i kryostas
- Vem som skall undersökas
- Vem som ska få hålla i eldkastaren
Du ska berätta för mig varje runda vilket rum du befinner dig i under natten.
Inför runda 1 ska du svara vilket rum du befunnit dig i. Svara på roll-PM:et.
Du vinner om du överlever och är i kryostas i nödskeppet innan syret tar slut och ingen infekterad är med på nödskeppet.
----------------------------
Runda 0
Ni får reglerna och scenariot denna runda som är förberedande inför Runda 1.
Ingen omröstning sker denna runda och inget snack förutom frågor på reglerna.
Ni ska svara på er roll PM innan kl. 21.00 den 18/11.
Om ni inte svarat kommer ni slumpmässigt gå till ett rum.
Runda 1 börjar lördag morgon (ca 08.00) och pågår till söndag kväll 21.00
Runda 2 börjar måndag morgon (ca 07.00) och pågår till tisdag kväll 21.00.
Lycka till där ute i rymden!
@Vimes
@Recca
@Genesis
@Basenanji
@Stövelkatten
@Martin3
@Sidd
@Impetigo
@Konrad Konvalj
@RasmusL
@Empiricus
@Andersson
Last edited: