Nekromanti Utbildning som spelarkitekt

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Academedia skall dra igång en KY-utbildning som spelarkitekt, det kanske kan intressera nån här på forumet.

Mer info hittar ni här: academedia.se/m4n/?oid=1370

Det här är en utbildning som lär dig applicera spelandets aspekter på olika områden och att använda spel som verktyg inom: information, internkommunikation, marknadsföring, lärande, underhållning, lotteri, lekar och tävlingar.
Efter fullgjord utbildning har du kunskap om:

• spel, lekar och tävlingar och deras uppbyggnad, regler och egenheter.

• användandet av datorspel, brädspel eller rollspel i traditionell klassrumsutbildning.

• analys, bedömning och utvärdering av alla sorters spel, lekar och tävlingar.

• att använda rätt spel som verktyg i pedagogiska sammanhang, marknadsföring, värderingsförändringsverktyg och som katalysator i en kommunikationsprocess.

• att anpassa spel efter målgrupp.

• att integrera spel i stora underhållningssammanhang.

• att kunna leda spel- och spelrelaterad produktion från idé till färdig produkt.

• interaktiv dramaturgi och möjligheten att leda stora grupper i en interaktiv upplevelse eller i upplevelsebaserat lärande.

• projektplanering och kreativ produktion samt produktionsmetoder för spel

Johan K

Gammal & dryg
Alltså, det där skulle jag lätt kunna tänka mig att haka på. Skulle mycket väl kunna tänka mig att det skulle passa mig & mitt yrke som en hanske !!
Skulle vara kul att jämföra sina erfarenheter med en sdåan kurs & se hur man "ligger till".

Örnie_UBBT

Swordsman
Lite inside-info: utbildningsansvarig är ingen annan än signaturen implo (oregelbunden besökare på det här forumet), som är gammal rollspelsräv med flera konventsscenarion och frilansskrivande för Järnringen på sitt samvete, liksom delägare i spelföretaget Gigantoskop (www.gigantoskop.se).

Tänkte bara det kunde vara kul att veta att utbildningen har satts ihop av "en av oss"...

hälsar
Örnie