Angående hemsidan:
Ska den vara så liten för att fokusera på att man ska ladda ner ert fanzin, eller? Den är väldigt tunn.. Det borde kunna finnas mycket mer information på hemsidan, såsom vilka ni är (kan innefatta hur länge ni spelat, ålder, intressen) samt lite annat..
Nu finns detta i måldokumentet, men sätt det gärna som i en html-sida så man slipper ladda ner en fil för att sedan kolla på den i ett externt program.. Nog för att IExplorer öppnar pdf-filer i fönstret men det är ju mest "bluäärk!"..
Hmm.. Förresten.. Skriv gärna dit hur stora filerna är som man ska ladda ner om de är på 1 Mb eller mer.. Själv tycker jag det är rätt ofint att inte tala om sådant..
Det vore bra om ni hade länkarna lite mer utmärkta exempelvis kursiv stil, är understrukna, är i annan färg eller har ett tecken så att ordet som är länkat märks ut tydligare..
Det finns smidiga och fula lösningar för länkar.. En smidig lösning är när länken är en del av texten.. En ful lösning är när man tydligt pekar på att det är en länk..
Snygg lösning: "<A HREF=http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/forum/temp/temp_riotminds_dod6.jpg>Ladda ned skrivbordsunderlägg</a>"
Ful lösning: "Ladda ned skrivbordsunderlägg 1 <A HREF=http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/forum/temp/temp_riotminds_dod6.jpg>här</a>!"
Det är rätt menlöst att ha en död länk, än mer en "tom" länk.. Den döda länken är till skrivbordsunderlägget.. Jag får ett felmeddelande när jag klickar på den..
En tom länk är något som ser ut som en länk men som inte funkar.. Du kanske inte har hört uttrycket förut, men det kan bero på att jag hittade på det precis nu.. De tomma länkarna är bilderna på nummer 2 och 3.. Jag kan förstå att ni vill sätta ut de för att visa att fler nummer är planerade men jag tycker det är en rätt ful och dålig lösning.. Skriv istället ut vad som kan komma i nästa nummer..
För fler (och tydligare) exempel på tomma länkar kan du hitta på adressen
http://dod.slurk.cjb.net där Ereb Altor och Växter och droger ser ut som att de borde vara länkar men inte är det.. Fast det beror på att jag mest lagt upp sidan innan den är klar för att jag ville ha någonstans att kunna peka på de filer jag slängt ihop till DoD..
Vill ni utveckla hemsidan så kan jag hjälpa till.. Kanske ge några hemsidesexempel och sedan diskutera vad ni ska ha på hemsidan..
Angående fanzinet:
Jag läste inte så mycket.. Mest för att jag inte spelar DoD6.. Har ni någon sidmall när ni skapar tidningen? Jag ser exempelvis att raderna på sidorna inte är i samma höjd på vissa sidor.. Ta och fixa till det.. Om ni inte kan något om formgivning så kan jag föreslå att ni tar en titt på det
jag har pluggat.. Den fil jag rekommenderar att ni läser är föreläsningsanteckningarna för typografi (04_typografi.pdf) och kompendiet för layout (Typografi_Layout.pdf).. Det är rätt många på forumet som vill ha kunskap om detta så det jag skriver nu riktar sig till alla..
Dimfrost och
Mask har jag för mig vill lära sig lite om detta..
Kompendiet till typografi (typografi.pdf) kan vara intressant för de som vill ha lite kunskaper över teckensnitt..
/[color:\\"green\\"]Han[/color] som skrev rätt subjektiva åsikter
<FONT SIZE=1>[edit] Lade till "Hmm.. Förresten..."-stycket</FONT>[color:"green"]