Nekromanti Utgivning av egna brädspel

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag sitter och funderar på att expandera min horisont till att inkludera brädspelskonstruktion såväl som rollspelskonstruktion. Jag är inte riktigt redo att börja riktigt än; min mjukstart kommer att vara att bygga om Kampen om Citadellet, uppdatera utseende och sno regler.

Men; jag sitter och funderar kring hur det faktiskt ser ut på brädspelsmarknaden. Jag sitter ju och klurar på The game crafter, som är print-on-demand för brädspel. Inte riktigt stället om man vill ha saker i stor skala eller tjäna pengar, men... Tja. Noll ingångskostnad är ju najs.

Nå... Vilka andra alternativ finns det? Jag har hört att det ofta blir flera olika leverantörer man får bråka med (nån som gör gubbarna, nån som gör spelplanen, nån som gör själva lådan etc). Nån som vet?

Antar också att man då generellt har rätt hög ingångskostnad; att man måste köpa nåt tusental eller så som man sen måste ha i lager...

Går det överhuvudtaget att ta sig in på leksaksbutiker med ett egenproducerat brädspel, givet då att man kan fakturera och så? Hur ställer sig butiker till att ta in saker om man går dit och pratar med dem? Hur ser marknaden ut?