Basenanji
Postd20modernist
”Haha!” väser den kvicka ulven Anthrox innan demonen Biobunker VII eller nån bybo hinner reagera! Och vips lyser månen kallt över Utkante som hädanefter skys av alla som inte har silvervapen. Ulvarna tog över byn med ett mäktigt vrål!
Tack alla för denna omgång! Väl kämpat av samtliga inblandade, även om Andersson från och med nu borde kallas för siaren no 1!
Designen var följande:
Bybor
Andersson, fraktionssiare
Brynolf
Fjodorsenuba
Impetigo
Sidd, väktare
Waterhouse
Ulvar
Anthrox
Octagonal, förmågesiare
Vimes, nattmord varje runda
Demoner
Biobunker VII, utför nattmord jämna rundor, Hägerstrand
PLATSER skulle spela en stor betydelse då alla förmågor var lokala. Jag trodde att deltagarna skulle göra en större sak av förflyttningarna, men så blev det väl aldrig. En innovation (?) var att nattmorden kunde utföras på en plats utan att säga vem man ville nattmörda (anonymt).
SAMTALSÄMNEN var den info om spelet LJS gav alla i sitt spel ”Varulvarnas kyrkogård”. Också här blev jag förvånad över att folk direkt outade vad man fått reda på, jag trodde att det skulle bli mer utdraget.
Mycket slump i spelet och jag använde random.org konsekvent. Tycker att ulvarna kämpade väl i ett spel som jag trodde skulle bli ganska balanserat med tanke på de tre fraktionerna.
TACK ALLA FÖR DELTAGANDET!
Tack alla för denna omgång! Väl kämpat av samtliga inblandade, även om Andersson från och med nu borde kallas för siaren no 1!
Designen var följande:
Bybor
Andersson, fraktionssiare
Brynolf
Fjodorsenuba
Impetigo
Sidd, väktare
Waterhouse
Ulvar
Anthrox
Octagonal, förmågesiare
Vimes, nattmord varje runda
Demoner
Biobunker VII, utför nattmord jämna rundor, Hägerstrand
PLATSER skulle spela en stor betydelse då alla förmågor var lokala. Jag trodde att deltagarna skulle göra en större sak av förflyttningarna, men så blev det väl aldrig. En innovation (?) var att nattmorden kunde utföras på en plats utan att säga vem man ville nattmörda (anonymt).
SAMTALSÄMNEN var den info om spelet LJS gav alla i sitt spel ”Varulvarnas kyrkogård”. Också här blev jag förvånad över att folk direkt outade vad man fått reda på, jag trodde att det skulle bli mer utdraget.
Mycket slump i spelet och jag använde random.org konsekvent. Tycker att ulvarna kämpade väl i ett spel som jag trodde skulle bli ganska balanserat med tanke på de tre fraktionerna.
TACK ALLA FÖR DELTAGANDET!
Last edited: