Tant Ragnar
Gamle usling
Tant Ragnar presenterar:
Chronopia: välkommen till mitt kvarter - en ensidig utmaning!
Regler:
**) Chronopia är en stor fantasystad med extra allt och låga krav på rimlighet. I övrigt är det fri tolkning - plocka det du gillar från de utgivna böckerna, sno tankar från forumet eller kom på något helt eget!
Omröstning:
Alla som vill får vara med och rösta på vilket kvarter de tycker är bäst. Utifrån rösterna delar vi ut en guld- och en silvermedalj.
Övrigt:
Prata gärna om Chronopia i Vrållådan på Discord, eller i någon av forumtrådarna om Chronopia:
Chronopia: välkommen till mitt kvarter - en ensidig utmaning!
Regler:
- Bidrag skall beskriva ett kvarter* i Chronopia**, och dess invånare, faror, affärsmöjligheter och annat kul!
- Bidrag ska vara en A4 (fram- och eventuellt baksida) i pdf-format
- Bidrag får vara skrivna på svenska, engelska, polska, eller vilket språk som helst
- Bidrag ska lämnas in via länk i den här tråden (eller via PM om man vill vara anonym) senast 6 mars 2022
- Varje deltagare får lämna in så många bidrag hen vill
- Jag kommer att samla bidragen på ett och samma ställe; här (delad folder, på Google drive) efter 6:e mars 2002 - författaren anses vara införstådd och OK med detta.
**) Chronopia är en stor fantasystad med extra allt och låga krav på rimlighet. I övrigt är det fri tolkning - plocka det du gillar från de utgivna böckerna, sno tankar från forumet eller kom på något helt eget!
Omröstning:
Alla som vill får vara med och rösta på vilket kvarter de tycker är bäst. Utifrån rösterna delar vi ut en guld- och en silvermedalj.
Övrigt:
Prata gärna om Chronopia i Vrållådan på Discord, eller i någon av forumtrådarna om Chronopia:
[Chronopia] - skvalkanalen
Ibland vill man bara skriva någon kort tanke, slänga ur sig en snabb fråga, eller presentera ett koncept som har med Chronopia att göra men känner att en hel tråd är lite overkill. Det är vad jag tänker att den den här tråden ska vara till för. Det finns redan två trådar rörande svartblod om...
www.rollspel.nu
DoD - Dödade Chronopia Ereb Altor?
Det här är intressant tanke som vädrades i en annan omröstning. Jag har märkligt nog inte riktigt funderat på detta, eller riktigt sett det så. Men det är ett intressant ämne.
www.rollspel.nu
[Chronopia] För eller emot - den stora omröstningen!
Med anledning av diskussionen om tråden om vem som äger Chronopia så är det dags att äntligen ta tjuren vid hornen och en gång för alla avgöra om Chronopia är skräp eller geni. Bu eller bä. Ja eller nej. För eller emot! Det finns inga mellanlägen. Det finns bara hat och kärlek i en fråga som...
www.rollspel.nu
[Chronopia] Svartblod - nytolkningar o omdesign
Eftersom min [Chronopia] Bredda ut svartbloden tråd ledde till en diskussion om hur svartbloden (gobliner, orcher, resar, troll, o wongoser) skulle kunna göra om eller nytolkas tänkte jag att det kan vara bättre att ha en egen tråd för det. Så, tycker folk att svartbloden - som grupp eller...
www.rollspel.nu
[Chronopia] Bredda ut svartbloden
I Chronopia är Alver, dvärgar o människor är uppdelade i flera olika fraktioner/kulturer, medan svartblod (gobliner, orcher, resar, troll, o wongoser) bara finns i en modell. Och jag undrar om folk har några tankar på hur man skulle kunna ha flera fraktioner/kulturer bland svartbloden...
www.rollspel.nu
[Rollspelsbokcirkel] Chronopia
Välkommen till WRNU Rollspelsbokcirkels femte diskussionstråd. I den här tråden läser vi rollspelet Chronopia, och delar med oss av våra tankar, åsikter och funderingar! Tiden har till slut kommit till Chronopia. Diskussioner runt spelet föres med fördel här i tråden, i WRNUs vrållåda på...
www.rollspel.nu
Last edited: