Nekromanti Utmaning: Donera SEK 1 för varje inlägg!

Carl Ö

Warrior
Jag utmanar all forumanvändare att donera SEK 1 för varje inlägg ni har gjort. Använd PayPal-länken på förstasidan (www.rollspel.nu - skrolla ner lite och titta till höger). Pengarna går till uppgradering av forumet, både mjukvara och hårdvara. Donera pengar så får vi ett snabbare och smidigare forum. Kom igen nu, en spänn för varje inlägg du har gjort kan du gott betala. Jag menar inte att du måste fortsätta betala i den takten, men om du aldrig har lämnat något bidrag till forumet är det dags att du gör det nu - och då är 1 krona per inlägg en lagom startsumma!

Mvh Carl

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Säger mannen med 74 inlägg …

… själv har jag helr enkelt inte råd (just nu).

Carl Ö

Warrior
Re: Säger mannen med 74 inlägg …

Jasså, du bangar utmaningen! :gremwink:
Donera det du tycker är lämpligt! Något kan du säkert bidra med! Många bäckar små... :gremgrin:

Edit: Jag ser nu att Dante har den vackra Donator-medaljern bredvid sitt namn. Dante har alltså redan donerat. Stort tack till honom och övriga donatorer! :gremsmile:

Jo, jag har inte gjort så många inlägg, men det beror på att forumet är så j-a slött. Nu hoppas jag att vi kan ändra på det!
:gremsmile:

/Carl

Carl Ö

Warrior
Re: 13875 spänn? Ä du go, ällä? [NT]

Ja, det är en utmaning.
Om du inte är beredd att anta den så slipper du.
:gremwink:

Men om du inte har donerat något hittills så borde du lätta på plånboken och skänka en slant.
:gremsmirk:

/Carl

Troberg

Sinister eater
Tyvärr har jag inte så mycket pengar kontant, jag föredrar äkta rikedom (hemelektronik) framför ekonomiska värden.

Carl Ö

Warrior
Några kronor har du säkert... [NT]

Men några kronor har du säkert. Donera dem - om du inte redan har donerat.

Krille

Super Moderator
Organdonation

Jag har gett forumet min högra kula. :gremwink:

Eller egentligen inte - den högra kulan donerades till läkarvetenskapen. Däremot donerade jag en Celeron 300 en gång i tiden, när jag uppgraderade hemburken till en Celeron 650. Jag vill minnas att jag skickade med lite minne också. Och en fläkt.

Carl Ö

Warrior
Re: Organdonation

Ja, det är ju ett mer direkt sätt att donera. Då vet du att pengarna inte vandrar iväg till något otillbörligt.
Schysst av dig att vara så generös!
:gremsmile:

(Nä nu måste jag sluta skriva inlägg innan jag känner mig tvungen att donera ännu mer pengar...)

Troberg

Sinister eater
Re: Några kronor har du säkert... [NT]

Men några kronor har du säkert. Donera dem - om du inte redan har donerat.
Näpp, först ska jag ge blodsugarna på försäkringsbolaget deras självrisk så att jag får min bil lagad.

Eksem

Champion

Håller med Dante här... 1930 spänn är min månadsinkomst efter busskort. Faktum är att det är 100 kronor MER än min månadsinkomst efter busskort.

När jag skaffar kreditkort, så jag kan skaffa PayPal, så kommer jag donera. Men jag har så svårt för sånt där, jag gillar kontanter (bara att köpa saker över nätet gör mig nervös, det funkar aldrig lika bra som att handla i butiken).

Gardener

Champion

Man behöver inte kreditkort för att skaffa PayPal, hur många gånger behöver det sägas? Det går alldeles utmärkt att registrera sig och sedan föra över pengar via bankgiro/postgiro/banköverföring.

För övrigt måste jag säga att jag har blivit lurad på mer pengar vid handel över disk än över nätet. Oändligt mycket mer faktiskt, då jag aldrig råkat ut för något på nätet. Å andra sidan har jag ju handlat över disk väldigt mycket fler ggr än över nätet iofs, så lite skruvad statistik är det ju, men det kommer jag ju inte erkänna.

Gardener

Champion
Re: Organdonation

Det har du helt rätt i, det har jag glömt. Tar och fixar så du markeras som sponsor också. Nu kom ju aldrig processorn eller fläkten till användning, men minnet körs nog, eller kördes iaf. Processorn finns dock kvar någonstans inne i mitt förråd.

Eksem

Champion

"Det går alldeles utmärkt att registrera sig och sedan föra över pengar via bankgiro/postgiro/banköverföring."

What? Ärligt alltså, jag förstår mig inte på pengahantering som inte innebär att jag ger eller får kontanter till eller från en person som står mitt emot mig (jag har med tiden lärt mig acceptera och uppskatta bankomater, men länge såg jag alltid till att ha alla min kontanter hemma). Giro? Vad är det? Jag tänker på en cykeltävling.

Och lite där har vi mitt dilemma med internettransaktioner också. Jag har bara blivit blåst en halv gång via internet (jag fick pengarna typ två månader för sent), så det är ingen deal. Det är krånglet som stör mig! Jag vill ha mina pengar i handen, lämna dem till en person som då sträcker över föremålet jag önskar (för det mesta latte eller öl :gremwink:).

Men jag ska lära mig det där nån gång, och då ska jag också donera pengar.

DanielSchenström

Swashbuckler
Då jag valt att betala en summa varje månad så antar jag din utmaning och förutspår att jag kommer att ha klarat den i december nästa år. (Jag sätter in 10 € varje månad.)

Gardener

Champion

Jo, Postgirot sponsrar/sponsrade en cykeltävling, det är korrekt. Postgiro är det som man använder när man betalar räkningar på posten.

Hur man går till väga för att registrera sig på PayPal och föra över pengar till det kontot har Her Nils beskrivit i detalj så det bör vara ganska enkelt att följa. Har du inte internetbank så kan du gå in på ditt lokala bankkontor eller postkontor och göra inbetalningen (då får du ju lämna över pengar till någon, yay!) fast det lär de ta hutlöst betalt för. Kanske inte om du går in på ett SEB-kontor och/eller har ett SEB-konto.

När du väl har gjort det är det bara att gå till www.rollspel.nu och klicka på sponsrings-knappen, logga in på PayPal med ditt namn och lösen och sedan fylla i hur mycket pengar du vill föra över. Det är faktiskt inte så svårt, inte svårare än att registrera sig här på forumet, och det har du ju lyckats med en gång i tiden. =]

Gardener

Champion
Det skulle ge www.rollspel.nu närmare 290 000 kr om alla följde detta förslag. Inte mig emot. =] Närmare 400 kr om dagen i inkomst skulle också ge möjlighet att betala för schysst serverhosting.

För övrigt ett intressant sätt att ordna betalning för forumsystem... Att skriva inlägg kostar ett visst antal krediter, vid registrering får man x antal krediter så att man skriva några inlägg och därefter måste man sponsra för att få fler krediter. Skriva artiklar och liknande skulle också kunna ge krediter. Skulle kanske kunna funka, det skulle ju också innebära att det blir färre "meningslösa" inlägg. Å andra sidan skulle det antagligen bli många nyregistreringar från snåla människor. Nu är detta inget som kommer hända här på www.rollspel.nu, men det är en intressant betalningsmetod för forumsystem...

Balderk

Swashbuckler
Nej

Jag har verkligen ingen lust att donera 1850+kr av mina dyrt förvärvade pengar (studiebidrag) och gå penga lös i två månader. Jag tänker donera någon gång men det blir inte den här månaden och det blir förmodligen inte nästa. Men när jag donerar blir det förmodligen bara några humdralappar. I fortsättningen däremot. Jag kanske skulle sätta 1850 som en gräns och donera 1 kr per inlägg efter det. Men det kommer inte bli så mycket eftersom min mest aktiva period är över, över, över.

/Balderk, som är fattig gymnasistudent.

CGH

Warrior
Nu har jag, trots visst krångel, lyckats donera lite pengar. Utan herr Nills guide hade det kanske alldrig blivit av.

Iden med att betala efter hur mycket man har skrivit verkar lite konstig. I varje fall nu när det kommer i efterhand så här.

Men som sagt: det var ju inget måste. Bara ett förslag. En kul ide bara.

Ett problem jag hade när jag skulle donera var att jag var tvungen att betala lite mindre pengar en vad jag egentligen hade på kontot. Jag hade 30.2 €, men kunde bara skicka iväg lite mindre innan jag behövde ge ut mitt kreditkort. Så var det för mig i varje fall.