Nekromanti [UTMANING]-->Nyfiken va?

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joråsåatt.

Jag utmanar typ alla som fixar biffen med Illustrator eller liknande som jag själv inte klarar av.

Jag vill ha en sån som bilden ovan.

Men..

Det skall inte vara en låst fil på nått vis. Jag måste kunna skriva i lite viktiga saker så som typ namn och datum för giftermål och sånt därnt.

Går det att ändra storlek så är det bra. Om inte så skall den vara i utskriven storlek runt: 120mm bred och bra proportioner på höjden.

Det skall inte vara en mjukrosa kulör i mitten utan blankt vitt. Kanske till och med transparent så jag kan ta tjofräsen och sen stoppa det var jag vill och fylla på med den text jag vill.

Den behöver inte vara identisk utan bilden jag ärligt snott är mest en prototyp som sambon gillade.

Det kan gärna vara vintage och ramen kan gärna ha en sån där dropp-skugga eller liknande.

Jag siar in i framtiden och tror Måns tar hem det. Revolver-loggan går ju lite i rätt stil så troligen kan han köra en copy+paste på den och skicka in en fil åt mig inom 23 minuter.

Kör bara!

Heja, heja.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Brynolf said:
Konrad har en tjeej, Konrad har en tjeej
Örrö! Pikachun funkar inte på min dator.

Du är diskad från utmaningen och får inget pris.

Priset är förövrigt ett bra tips på hur man kan inmundiga västerbottenost.

Edit; Fnuk. Nu funkar djuret ju och då kan jag inte diska dig.

Konrad Konvalj

Myrmidon

Såå.

Vinnare är K.K!

Nu återstår dock problemet att trolla till den här så att den kan tryckas på valfritt brunmelerat papper utan att själva bakgrunden är vit.

Kan det gå att få själva bakgrunden transparent med ett knapptryck på lämpligt vis?

Möller

Hubert Hortlax
Sådär!

Här har jag några filer du kan ha användning för.

Den enklaste att använda är kanske den som heter Skylt utskrift.png. Den ligger som en bild i övre delen av Dropbox-biblioteket. Jag vet, den ser jätteknasig ut när du klickar på den. Spara ner den så ser den bättre ut! Det är i princip din bild, fast med transparent bild och i tillräckligt hög upplösning.

Ska du skriva ut i hemmamiljö kan du också använda Skylt fyra A4.pdf. Det är helt enkelt samma bild, fast fyra stycken och satt i ett lätthanterligt PDF-format.

Om du laddar hem Inkscape (eller köper Illustrator) kan du greja med text själv i Skylt text.svg. Det är bara att öppna, ändra text och exportera till png-format (300dpi, minst). Skylt text fyra A4.svg går att använda om du vill skriva ut i A4a.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Oj, najs!

Det bästa sättet du kan inmundiga en västerbotten ost är tillsammans med ett glas montana marlborough sauvignon och lite fresht tilltugg så som cognac medwurst.

Möller

Hubert Hortlax
Konrad Konvalj said:
Det bästa sättet du kan inmundiga en västerbotten ost är tillsammans med ett glas montana marlborough sauvignon och lite fresht tilltugg så som cognac medwurst.
Är det vad du vill ska stå på kortet, ett tips och därmed din betalning till mig eller är du bara knasig? Jag kan leva med vilket som.

Jojusta, en grej till. Typsnittet jag använde heter Fontin och är skapat av Exljbris. Det har en vettig licens och är gratis. Vill du använda det så behöver du ladda ner det. Jag gillar't för att det är lite roligare, lite snirkligare, än en helt vanligt serif utan att för den delen vara oläslig.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Möller said:
Konrad Konvalj said:
Är det vad du vill ska stå på kortet, ett tips och därmed din betalning till mig eller är du bara knasig? Jag kan leva med vilket som.

Jojusta, en grej till. Typsnittet jag använde heter Fontin och är skapat av Exljbris. Det har en vettig licens och är gratis. Vill du använda det så behöver du ladda ner det. Jag gillar't för att det är lite roligare, lite snirkligare, än en helt vanligt serif utan att för den delen vara oläslig.
Typsnitt har jag så det är biff.

Skall spara ner den där png-filen nu och testa skriva i det som skall stå.

Det är din betalning. Du står som vinnaren i utmaningen!

Nu håller vi tummarna för att jag får ihop den här bröllopsetiketten annars får jag nog det lite svårt att få ihop det med bruden.