Beastslayer
ROTN
Då var det dags att skriva scenarion inspirerade av ALIENs filmfranchise.
Vinnaren får en PDF av grundreglerna till ALIEN rpg som pris, värd cirka 210 kronor.
Regler för scenariotävlingen:
- Tävlingen har ett tema som måste vara med i scenariot på något framträdande vis. Temat är RELIGION.
- Måste vara skrivet på Engelska.
- Får ej vara längre än 5 A4 sidor, och ja, man får självfallet skriva på bägge sidor.
- Måste innehålla något som är unikt för ALIEN franchisen som tex spår av en xenemorph, engineer eller dylikt. Titta på filmerna som exempel, och ja, alla sex är ok.
- Senaste inlämningsdag är 19:e Februari.
- Scenariot behöver ej innehålla några regler
Dela gärna era scenarion via gdrive eller på annat vis här i tråden.
När tävlingen är avslutad så kommer jag lägga upp en omröstning där vem som helst kan rösta, för att sedan kora en vinnare.
Om det skulle råka bli oavgjort så kommer jag låta min egen röst vara avgörande som tävlingens arrangör.
Alla scenarion åker efter tävligens slut upp på lämplig scenariobank.
Vinnaren får en PDF av grundreglerna till ALIEN rpg som pris, värd cirka 210 kronor.
Regler för scenariotävlingen:
- Tävlingen har ett tema som måste vara med i scenariot på något framträdande vis. Temat är RELIGION.
- Måste vara skrivet på Engelska.
- Får ej vara längre än 5 A4 sidor, och ja, man får självfallet skriva på bägge sidor.
- Måste innehålla något som är unikt för ALIEN franchisen som tex spår av en xenemorph, engineer eller dylikt. Titta på filmerna som exempel, och ja, alla sex är ok.
- Senaste inlämningsdag är 19:e Februari.
- Scenariot behöver ej innehålla några regler
Dela gärna era scenarion via gdrive eller på annat vis här i tråden.
När tävlingen är avslutad så kommer jag lägga upp en omröstning där vem som helst kan rösta, för att sedan kora en vinnare.
Om det skulle råka bli oavgjort så kommer jag låta min egen röst vara avgörande som tävlingens arrangör.
Alla scenarion åker efter tävligens slut upp på lämplig scenariobank.
Last edited: