Nekromanti Utmaningar för Sl:n..

Johan K

Gammal & dryg
Känns som många diskutioner inimellanåt kretsar runt hur man kan utamana sina spelare att få sina karaktärer att röra sig frammåt i alla riktningar.
Men hur är det för vår allas SL ??
Hur kan vi få utmaningar till honom ? Hur kan vi skapa situationer för SL:n så han får sin beskärda del av utmaingar ?
Några bra idéer om detta ??

/ Johan K, njuter av att det är fredag !

chrull

Stockholm Kartell
utmaningen att roa sina spelare tycker jag räcker på lång väg...

cogitare

Swashbuckler
Det är inte spelarnas jobb, direkt, att utmana spelledaren i sin roll. Utan precis som någon skrev i ett annat inlägg så är det en stor utmaning att roa spelarna.

Man kan väl säga att spelledaren gör sig sina egna utmaningar. Driver spelet åt ett visst håll, försöker få spelarna dit han vill.

Sen är det ju ett givande och tagande mellan SL och spelare. Om spelarna bara skiter i allt som spelledaren försöker locka dem med eller som SL försöker initiera så är det inte längre en utmaning utan mer eller mindre en hopplös situation. :gremcrazy:

morkbollen_UBBT

Warrior
Jag håller med om att SL inte behöver fler utmaningar, fan skriva alla dessa äventyr till bångstyriga och mordiska spelare räcker väl?

Men om man som spelare vill göra sin SL lycklig så är det väl att vara engagerad. Det är iaf vad jag som SL tycker är det som gör det roligt att leda äventyren.

Bara kanske arbeta lite på sin bakgrund(med SL), inte vara helt så odräglig som man brukar, osv.

Måste säga att min grupp blivit bättre och dom visar iaf att dom gillar det jag skriver(eller inte, dödöödöd).

typ nått sånt