Nekromanti Utmattning

Zajkopaten

Veteran
Jag undrar hur länge man kan sitta tex och köra en bil för i ett av våra äventyr satt rpna atl för länge och körde finns det något specielt sysem eller.
Och jag skulle vilja klaga på att man kan inte supa och slåss! Tex om man är på en bar och tar sig två snapsar och inte mer så kan man inte träffa en rosa elefant på en halv menters avstånd/images/icons/hairy.gif. Jag som inte är en så rutinerad på att supa men jag så fan slå en elefant på en halv menters avstånd/images/icons/tonguea.gif.

G

Guest

Guest
"Jag undrar hur länge man kan sitta tex och köra en bil för i ett av våra äventyr satt rpna atl för länge och körde finns det något specielt sysem eller."
jag hoppas att du skämmtar... använd utmattning, förtorkning och hungersreglerna... om svårighetsökningen blir väldigt hög använder du köra bil reglerna och lägger till svårigheten misslyckas dom åker dom av vägen...

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Svårighetsökningar av supandet

Och jag skulle vilja klaga på att man kan inte supa och slåss! Tex om man är på en bar och tar sig två snapsar och inte mer så kan man inte träffa en rosa elefant på en halv menters avstånd

Ja du...

Supande i Neotech ger utmattning.
För att ackumulerad utmattning ska ge en svårighetsökning så krävs det att du har kommit över 2 rader på utmattningssektionen (alltså börjat på rad 3).
För en fullt normal snubbe så kräver detta 13 utmattningskryss.
Senaste gången jag kollade så gav inte 1 snaps 7 utmattning.

*bläddrar i regelboken*

Nej, här står det uttryckligen att en 'femma', eller en 5cls shot/snaps ger 5 utmattningskryss.
Alltså kan man ganska lätt tänka ut att en shot ger 1 utmattningskryss per cl.

Så låt oss anta för exempletsskull att du känner dig lite påhugget, och tar två st sexor.
Det är mycket sprit, och jag har lätt kompisar som kan intyga vilken skillnad 2 st sexor kan göra /images/icons/wink.gif.

Då får man 12 i utmattning,

Då har man fortfarande ingen som helst svårighetsökning från utmattningssektionen.
Så att träffa en <sätt in rosa djur här> på en halvmeters avstånd är lika svårt som vanligt.
Det ligger nämligen under regeln om mycket kort avstånd, och således är svårigheten Ob2T6 och man får bestämma träffområde fritt.

Det är med andra ord synd om det <sätt in rosa djur i bestämd form här>.

/Naug