Nekromanti Utrustning - bilder

Äventyr

Världsbyggare
Sitter och letar efter en bra bok som innehåller (mycket) bilder på utrustning och skatter (samt kanske vapen). Det behöver inte vara så mycket text, systemet spelar ingen roll, men ett krav är att det ska vara medeltida eller fantasy. Bilderna får gärna vara i färg, men inget absolut krav.

Jag och dottern kör med Pathfinder-korten (Game Mastery), men känner att de inte riktigt räcker till. Vi har fyra askar kort och upplever att det är väldigt mycket "dubletter" i dem, med resultatet att det inte blir så mycket variation.

Tacksam för tips!

Äventyr

Världsbyggare
Oj, Muchkin har jag helt förbisett. Det kan kanske fungera.

DoD6 och Trudvang är kanske lite svårare att få tag på - det blir nog Tradera i så fall.

solvebring

Superhero
Shit, de flesta rollspel har mest bara listor. Dåligt med bilder. Det är på vapnen i så fall, det finns nog med i de flesta kommersiella fantasyrollspelen jag kan komma på. I alla fall från 90-talet och framåt. ... Hrm, det finns ju en del bilder i Arms and Equipment Guide till DnD. Fast jag kan typ ingenting om DnD så jag kan inte svära på vilken utgåva min bok hör till. Borde vara 3.x jag har eftersom jag fick med den utöver en del annat när jag köpte grundböckerna till DnD 3.5.

Radioaktiv

Hero
Annars har ju Riotminds lagt upp (nästan) alla sina bilder här: http://www.riotminds.se/

Jag inser att alla knappast är överförjusta i tjänsten, men bilderna finns iallafall där.

Munchkinstilen kan man iallafall använda. Vet inte om ni vill ha så... lustiga items dock :gremsmile:

Äventyr

Världsbyggare
Munchkinstilen kan man iallafall använda. Vet inte om ni vill ha så... lustiga items dock
Nu är det flera år sedan jag spelat Munchkin, men jag tror nog det går att hitta en del treasure cards som går att använda.

Har även varit på biblioteket och botaniserat bland facklitteraturen men inte hittat det jag är ute efter.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Weird Quest said:
Jag och dottern kör med Pathfinder-korten (Game Mastery), men känner att de inte riktigt räcker till.
Såna uttalanden får mig att nästan, nästan vilja ha barn.

solvebring

Superhero
McFisk said:
Drakar och Demoner 91 hade trevliga bilder på nästan all utrustning.
Whoot, vart? Inte grundböckerna i alla fall. Du måtte syfta på en handbok.
Eller, vad fan, nej så fel kan jag inte minnas. Vill bestämt minnas att det bara var tabeller med undantag för vapnen av vilka det finns siluettbilder i slutet av... Spelarboken?

Äventyr

Världsbyggare
Får ta och plocka fram mitt gamla Dod-91 och undersöka saken då. Kan dock inte heller erinra mig att det finns annat än vapenbilder där.

Caligo

Swashbuckler
Aurora's Whole Realms Catalogue
Har den inte själv men det är massor av bilder om jag inte minns fel.

Stormflare

Veteran
Krigarens handbok till DoD 91 hade väl ordentliga bilder på vapnen, grundboken hade siluetter.