Nekromanti Utrustning och sådant

rockabilly

Veteran
Vars skaffar man sig de tärningar som behövs samt papper? Går det att skriva ut papprena från nätet?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Vars skaffar man sig de tärningar som behövs samt papper? Går det att skriva ut papprena från nätet?
Tärningar kan man köpa i speciella hobbyaffärer. Om du har köpt regelboken i en affär är det stor chans att de även har tärningar. Om du berättar vilken stad du bor i kan säkert någon upplysa dig om var du kan hitta tärningar.

Med "papper" antar jag att du menar rollformulär. De finns att ladda ner på Mutants hemsida (Klicka på Filer i menyn till vänster eller följ den här direktlänken.) Där finns även mängder av äventyr och andra kul saker.

Lycka till!

/tobias

rockabilly

Veteran
Jag menade förstås roll formulär, ja. Ja bor i en lite by långt bort från varje stad (har fyra timmar bara till Luleå om ni vet var det ligger) så jag skulle gärna vela beställa tärningar hellre då. Vilka sorters tärningar behövs för detta och vet ni någon bra sida?

Troberg

Sinister eater
http://www.hobbygames.se/ är bra. Deras tärningsset innehåller de tärningar du behöver, men av praktiska skäl så blir det smidigare om du köper några stycken set. Det blir mindre skickande av tärningar runt bordet på det sättet.

Organ

Out of time, out of mind
Här är ett annat ställe som jag vet säljer tärningar. Sedan borde även Järnringen ha tärningar till salu.

Ja bor i en lite by långt bort från varje stad (har fyra timmar bara till Luleå om ni vet var det ligger)
Ja det var inte nästgårds direkt, inte ens med norrländska mått mätt. Hur är det annars med butiker som säljer rollspel i Luleå? Jag har för mig att det ska finnas i alla fall ett ställe som gör det.

/Anders

/Anders

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Spelbutiker i Luleå

Mmm.. Vi hade Tradition och Spelkällan.

Tradition/EB Games har slutat med analoga spel. Och spelkällan packade ihop butiken för ett tag sedan.

DOCK! Teknikens Hus, ett experimentarium på universitetsområdet, har en del mysko tärningar i sin presentshop. Nu var det ett tag sen jag var där så jag har inte järnkoll på det exakta utbudet just nu.

Andersson

Hero
Typiskt

DOCK! Teknikens Hus, ett experimentarium på universitetsområdet, har en del mysko tärningar i sin presentshop. Nu var det ett tag sen jag var där så jag har inte järnkoll på det exakta utbudet just nu.
När jag var på Teknikens Hus i somras med syskonbarnen fanns bara T6-or vad jag minns. (Men däremot gott om roliga studsbollar, vilket dock kanske inte hjälper).

Tradition/EB Games har slutat med analoga spel. Och spelkällan packade ihop butiken för ett tag sedan.
Good riddance på EB Games som har sugit renpung länge. Men det är synd på Spelkällan. Där handlade man mycket (o)nödvändigt i sina dagar.

Man får väl flytta hem och öppna spelbutik i garaget, som ett gäng snubbar i Luleå hade för en 15 år sen eller mer.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Re: Typiskt

Spelkällan lever vidare lite halvt om halvt utan lager. Killen som hade den kör storbeställningar ibland och då kan man haka på, det brukar vara rätt ok pris. Jag köpte mitt DDT den vägen, men fick vänta några veckor på boxen, innan vi hade tid att träffast och jag kunde ta den. :)

Andersson

Hero
Re: Typiskt

Spelkällan lever vidare lite halvt om halvt utan lager. Killen som hade den kör storbeställningar ibland och då kan man haka på, det brukar vara rätt ok pris
Väldigt old school, men rätt schysst. Hade jag inte numer bott i världens ände hade jag nyttjat det, om inte annat för den goda sakens skull.

Rosen

Myrmidon
Mmm, spelbutiker i Luleå...

Men det är synd på Spelkällan.

Den sista i en rad av klassiska Lulebutiker. Jag flyttade kort efter att den hade öppnat så jag var bara där ett par gånger, men hade de inte också ett rätt så nischat sortiment IIRC? Fast det kanske bara var i början.

Man får väl flytta hem och öppna spelbutik i garaget, som ett gäng snubbar i Luleå hade för en 15 år sen eller mer.

Drygt 20 år - Speltjänst var typ 2x3 meter, hade ett sortiment som en fullstor spelbutik och höll öppet i ett par timmar två dar i veckan; the stuff of legends. Lokalen blev senare ett syrum för butikschefens mamma. ^_^

--
Åke