Nekromanti Utrustningslista 1933

Zadrith

Hero
Jag ska börja spelleda en kampanj som utspelar sig i England år 1933. Denna kampanj kommer även att fungera som speltest för ett eget spelsystem. Jag har dock ett bekymmer, nämligen att få ihop en vettig utrustningslista med priser som stämmer någorlunda väl överens med de priser som gällde i England vid den tidpunkten.
Någon som har något bra tips om hur man kan gå tillväga för att hitta sådana uppgifter :gremconfused:

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Om du kan hitta supplementet A Green And Pleasant Land till Call of Cthulhu så innehåller det rätt sorts fakta. Ett annat förslag är GURPS Cliffhangers fast där är priserna amerikanska.

Troberg

Sinister eater
Om du kan hitta supplementet A Green And Pleasant Land till Call of Cthulhu så innehåller det rätt sorts fakta.
Igelkottsanus! De har snott namnet till en spelide jag kanske gör så småningom och ett scenario jag redan gjort (OK, jag har taskig fantasi som snor namn av mig själv, men det är ett bra namn).

Får de verkligen göra så bara för att de var först?

Och det värsta är att det var tredje gången det hände mig idag. Jag hade en helt lysande ide på en ny konstruktion på en trebuchet som skulle avancerat den medeltida krigföringen minst 100 år, och idag så upptäckte jag att någon annan jäkel snott den. Det har inte hänt någonting på området på ett jäkla millenium, och för ett år och ett halvt år sedan så kommer någon annan på samma ide som jag kläckte för ett par veckor sedan. Jag hade till och med ett kodnamn på den: TrobergShot3000.

Sedan var det en som snott min ide om en superpotatiskastare (OK, min ide var snäppet bättre, min tanke var att kompressionsladdningen skulle vara stark nog att drivladdningen skulle smälla spontant av tryckökningen, men konceptet är i princip detsamma).

Ska vi gissa hur länge det dröjer innan någon snyter min ide om dem kastarmslösa übertrebucheten (kodnamn TrobergShot4000 Magnum)... Kraftigare, bättre precision, lättrörligare, skitenkel konstruktion. Det är attans synd att medeltiden är över, med den hade jag lätt kunnat skaffa mig världsherravälde! Dessutom tror jag att den är perfekt för att snabbt och effektivt leverera pilsnerburkar över stora avstånd.