Nekromanti Utskällda Drakar och Demoner produkter ni gillat?

daflum

Veteran
Eftersom det står har gillat så skulle jag säga allt som Riotminds producerat, allt har typ varit utskällt förutom Vildhjarta och Jorges bestarium som nästan alla verkar gillat. Skall jag välja en produkt får jag väl säga osthemsboken som jag läst igenom pärm till pärm fyra gånger. Väldigt mysig bok även om jag idag är ganska kritisk till hur spelanpassad den är.

Jocke

Man med skägg
Hjältarnas Handbok gillar jag. Den passar som extraregler i en kampanj, eller om det finns en hjälte per grupp eller så. Utskälld? det vet jag inte.

Jag gillade ju Chronopia långt innan det blev inne igen (kolla oldsite om ni tvekar på hur true jag är...) men i dagens klimat av ny-gonzo vet jag inte hur det står sig.

Ymir

Liten kantbaron
Chronopia. Det gick utför i modulerna, men världsbeskrivningen i grundboken är en av de mest gedigna och solida som jag sett i ett rollspel, och den har haft ett stort inflytande på mig som rollspelsskribent.

Fridigern

Swordsman
Ymir;n210745 said:
Chronopia. Det gick utför i modulerna, men världsbeskrivningen i grundboken är en av de mest gedigna och solida som jag sett i ett rollspel, och den har haft ett stort inflytande på mig som rollspelsskribent.

Det slår mig att både Chronopia och Trakorien har samma sätt att presentera världen - en guidad tur, med en hel del humor och rent skitsnack instoppat för stämning. Uppenbarligen passar det mig mycket bättre än andra världsbeskrivningar jag stött på. Finns det fler moduler till DoD som kör på den här varianten eller är de två unika?

Lightshy

Hero
Magilre är en liten bortglömd bok som jag har många bra minnen från. Tror det var då nånstans vi kom på hur kul det kunde vara att utveckla karaktärer och göra andra saker än att hugga ihjäl allt vi stötte på tex bli mästerkock med sniglar som speciallité.

Bifur

Veteran
Nytt liv i tråden!
Av de utskällda gillade jag Den nidländska reningen bäst. Äntligen gjorde man något av de stora konflikterna som kastades ut i Ereb Altor-boxen och knöt an till det egna världsbygget (något som Äventyrsspel tills dess varit notoriskt dåliga på). Sedan var den ju storslagen, om än lite grund på sina ställen.

Botulf

Hero
Bifur;n210767 said:
Nytt liv i tråden!
Av de utskällda gillade jag Den nidländska reningen bäst. Äntligen gjorde man något av de stora konflikterna som kastades ut i Ereb Altor-boxen och knöt an till det egna världsbygget (något som Äventyrsspel tills dess varit notoriskt dåliga på). Sedan var den ju storslagen, om än lite grund på sina ställen.
Som du säger är Nidland Reningen lite speciell i meningen att det var den enda konflikt större konflikt som byggts upp innan i Ereb Altor - boxen tog form till en faktisk kampanj. Har inte tänkt på det så mycket tidigare. Tråkigt att det Feliciska Piratkriget aldrig fick det och utgången av all uppbyggnad sammanfattades sedan retroaktivt i Altors Baksida efter att tidslinjen flyttats fram sådär 100 år. Med ny uppbyggnad kring ett kommande krig igen för att slå tillbaka felicierna, om inte mitt minne sviker helt.

Inte mig kopp te. Men kommer ihåg den urflippade hysterin kring NR för sådär 8-10(?) år sedan sedan som var helt patetisk. Var ju till och med nån lallare på gamla forumet som ägnade en hel blogg åt att gasta om dess förskräcklighet tillsammans i en kör av kränkta ( inte alltid unga) snorungar som behövde arbeta ut någon form av mobbningskomplex i skuggan av sin monumentala självrättfärdighet. Hoppas de mår bättre nu.