Nekromanti Utskriftsvänliga formulär - klart!

Arfert

Facit
Nu är jag klar med de Eon-formulären, lämpade för utskrift på en vanlig skrivare. Både det 4-sidiga och 2-sidiga.

Inga onödiga dekorationer med andra ord, för att spara toner.

Och som jag sagt tidigare, spelar inte Eon själv, så jag har i stort sett följt placeringen av informationen i de vanliga formulären. Vet inte om det är den optimala placeringen, men så får det bli.

Hör av er om ni ser nåt stavfel, eller nåt annat som är helt uppåt väggarna fel.

Attachments

Rokan aka Daram

Veteran
Ser bra ut och kommer definitivt vara snäll mot min toner :gremwink:
Två stavfel hittade jag på den 4-sidiga:
Vid stridskonsten så har du glömt p:et på läroplats och vid porträttet och den heraldiska skölden har personlighet stavats fel.

Bra gjort, speciellt när man tänker på att du inte har spelat EON.

duncan_UBBT

Swordsman
Varför står det (RÖR+T+10)/4 och inte (RÖR+TÅL+10)/4? Det ser ut som om det hade fått plats.

Räckvidd i eon skrivs på avståndsvapen med 4 värden separerade med ett bindesträck mellan varje värde. Dessa skriver man till själv, och det är vanligt att värdena består av två till tre siffror. Isåfall kommer man att ha mycket svårt att få plats i 'räckvidd'-kollumnen på avståndsvapen. Kan tänka mig att du trodde att det var ett värde.

Om du nu får plats så får du gärna ha 11 rader i alla skadesektioner. Att det bara är utmattning som har det tror jag beror på att det såg bäst ut på de tidigare formulären där utmattningssektionen bar belägen ovanför blodförlust.

Vid magisektionen har du skrivit 'cermonier' fast det stavas 'ceremonier'.

Den andra kollumnen i språksektionen bör vara skrift, inte språk igen.

Det var alla synpunkter jag hade, och jag ursäktar om jag låter negativ. Det är ett riktigt bra formulär som säkert kommer att användas på många håll.

Arfert

Facit
Om du nu får plats så får du gärna ha 11 rader i alla skadesektioner. Att det bara är utmattning som har det tror jag beror på att det såg bäst ut på de tidigare formulären där utmattningssektionen bar belägen ovanför blodförlust.
Vad ska det i så fall stå vid den elfte raden?
+Ob10T6, +Ob10T6 -10, +10/runda resp +Ob9T6 ?

duncan_UBBT

Swordsman
Rutorna i blödningstakten har olika avstånd mellan varandra. Speciellt mellan 5e och 6e kollumnen är det alldeles för litet avstånd. :gremwink:

Arfert

Facit
fan va skumt, de är ju utspridda matematiskt, ska vara exakt vara 0,5 mm mellan dem. Mysko.

duncan_UBBT

Swordsman
Det är mestadels en fråga om personligt tycke.
https://docs.google.com/fileview?id=0B52...uthkey=CLu5-eYG

Jag gjorde vissa saker mer kompakta, det vill säga offrade lite utseende för att få plats med mer. Rykte tar nu upp tre rader så att man får plats med olika rykten. Stridsvana är flyttat till framsidan, och detta innebär att det finns mer plats för valfria färdigheter på andra sidan. Det finns emr plats för speciella fördelar och nackdelar. Det finns mindre plats för vapen, men mer plats för rustningar. Provianten på sida 2 har omstrukturerats så att det får plats mer utrustning samt proviant. Jag lade till ett fält för födelsedag på framsidan (dock så är det lite titet om man vill skriva något mer än bara datumet). Mer språk på sidan 3, mindre tekniker och moment. Mer effekter, då magiker är långt mycket mer vanliga i vår förening än vapenmästare.

Det var nog allt. Ändrar inlägget om jag hittar något mer jag ändrat.

Och just det, jag tror inte du hade dubbelsidig utskrift inställd i det program du använda för att skapa orginalen, för marginalen blir fel om man skriver ut med dubbelsidig utskrift. På framsidan är den största marginalen på "insidan", fast på sida två hamnar den på "utsidan" om du ursäktar mitt magra ordföråd när det kommer till sättning.

Arfert

Facit
nej, det är sant, jag valde att lägga den breda marginalen till vänster (för att få plats för hålslag om man sätter in dem i en mapp eller pärm)... de flesta har säkert inte heller skrivare som klarar dubbelsidiga utskrifter hemma (om man inte strular med det manuellt).

Geredan Thalama

Veteran
köp formulär mkt lättare kostar ju inte mera än 79:- så sammla spelarna och dela på fraketn så blir det inte så dyrt iaf. palla mixa hemma printade och köpa formulär ^^.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Geredan Thalama said:
köp formulär mkt lättare kostar ju inte mera än 79:- så sammla spelarna och dela på fraketn så blir det inte så dyrt iaf. palla mixa hemma printade och köpa formulär ^^.
79:- för nåt så simpelt som rollformulär? Rena rånet. Varför hålla på och krångla med sånt när man enkelt kan fixa det hemma...

Arfert

Facit
Geredan Thalama said:

Folk säger ju att formulären var slutsålda. Så då hjälper man ju gärna till.

Fienden

Hero
@Krank: 32 exemplar i väldigt bra papper. Självklart beställer man bara formulären när man beställer annat också, men enlight mig är det värt 79 spänn.