duncan_UBBT
Swordsman
Agree. Men jag tror nog inte NeoGames skulle vilja skriva ut på glada papper.
Det är det helt ogrundade intryck jag också har fått. Att begränsa tillgången på det där gamla viset känns lite mossigt, helt enkelt.Den Upplyste Despoten said:Tiderna har förändrats också - för tio år sedan sålde rollformulärspack som smör i solen. Internet har ändrat detta beteende.Bobby Magikern said:Det verkar vara en bedömning som Neogames är ganska ensamma om. Kolla runt på andra rollspelsföretags hemsidor, såväl inhemska som internationella: rollformulär finns att hämta, oavsett om vi snackar mastodonter som Wizards of the Coast och White Wolf eller små indieutgivare. Dessutom tror jag att försäljningen handikappas avsevärt mer av andra faktorer, i stil med att formulären inte finns att köpa.
Love it, nu snackar vi utskriftvänligt! Smidigt och tydligt, stilrent och plain formulär... Faller mig i formulärsmaken precis. Mer behövs inte och det är ändå inte kontorsgubbigt eller fult, bara stiligt naket.Nu har jag gjort ett första försök med ett hyfsat utskriftsvänligt EON-formulär. Designat för att inte göra av med så mycket skrivar-toner.
Det följer det som finns i slutet av Spelarens Bok. Tvåsidigt alltså.
Tja, en annan har ju nyss börjat läsa så jag hoppas att de mer erfarna gärna står för den biten.Har inte korrat det, så om nåt är rent felaktigt, hör av er!
Jag signar i alla fall för det intresset.Om intresse finns kan jag göra en fyrsidig version också... lite senare i veckan eller nåt.
Kan finnas mer sånt eftersom jag skrev in allt för hand...Bobby Magikern said:Ser bra ut! Enda jag märker vid en kvick genomögning är att "Qadosh" stavas utan "u".
Tja, sådant är ju alltid lika svårt. Det enda jag kan se utöver det Bobby säger, är att även Generositet, Kläder & Pansar, Vikt av övrig utrustning och Total belastning borde ha kolon[:] efter sig. Möjligen börde Övrigt också ha det, eftersom till exempel För- och nackdelar har det. Sedan vet jag inte om (5) vid Rykte ska vara där eller ej, för Rykte kan väl öka?Arfert said:Kan finnas mer sånt eftersom jag skrev in allt för hand...Bobby Magikern said:Ser bra ut! Enda jag märker vid en kvick genomögning är att "Qadosh" stavas utan "u".
Riktigt, riktigt snyggt formulär. Ser eventuellt ut att bli Eon för min spelgrupp också inom nåtslags framtid, kommer helt klart insistera på att använda ditt formulär =)Arfert said:Först gör jag korret på det hår, såklart..
O___O Krank spela Eon? Jag trodde att... Vad fan.krank said:Riktigt, riktigt snyggt formulär. Ser eventuellt ut att bli Eon för min spelgrupp också inom nåtslags framtid, kommer helt klart insistera på att använda ditt formulär =)
O___O Krank spela Eon? Jag trodde att... Vad fan.
//Kraetyz, har sett allt
OK, det måsta jag fixa i så fall....Duncan said:Och sedan tror jag att mina spelare kommer att klaga om jag ger dem Ob1T6-handade vapen, så 'Ob' från fattningskollumnen på närstridsvapensektorn bör tas bort.
Nu är det fixat, se bifogad fil!Duncan said:Och sedan tror jag att mina spelare kommer att klaga om jag ger dem Ob1T6-handade vapen, så 'Ob' från fattningskollumnen på närstridsvapensektorn bör tas bort.