Nekromanti Utvärdering av Rollspelsdraken 2012

anth

Vetefan
Nu har GothCon varit och det är dags att utvärdera Rollspelsdraken (så att nästa år blir ännu bättre).

Alla får uttrycka sin åsikt, antingen i den här tråden, eller PM till arbetsgruppen bestående av anth, Magnus Seter, Vimes.
Ni får komma med åsikter när ni vill, men vi vill HELST ha in dem redan nu i april så vi kan börja planera inför nästa år i god tid.

Lukas

Mannen i Gult
Jag tror att det skulle vara bra om det annonserades mer på gothcon om det så att fler icke forumiter kanske dyker upp som publik.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Lu-kaazh said:
Jag tror att det skulle vara bra om det annonserades mer på gothcon om det så att fler icke forumiter kanske dyker upp som publik.
Vi bör enkelt kunna göra 2 saker till nästa år:

1. Få med utdelningen som en punkt i programmet och foldern.

2. Skapa affischer som vi tar med ner och hänger upp på konventet.

/M

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Vi bör se över själva det fysiska priset. I år var "drakarna" av så pass bristande kvalitet att sockeln hade lossnat och jag inte med gott samvete kunde dela ut dem offentligt (en prisutdelning med ett trasigt pris blir ju farsartad, så det var bättre att fokusera på diplomen). Överlag kändes det fysiska priset smäckigt och plastigt, inte som något prestigefyllt. Diplomen var däremot rejält snygga, så den biten fungerade bra.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
chrull said:
Varför inte bara köra på diplom?
Det kan vara en idé. Vi har ju kontakter med massor med rollspelsillustratörer som kan skapa unika motiv, vilket i sig är ett bra pris.

Fast jag gillar drakar också ... men om vi flådar på lite mer med diplomet nästa år kan det räcka.

/Magnus

G

Guest

Guest
chrull said:
Varför inte bara köra på diplom?
Diplom och en plakett tycker jag. Där diplomet kan vara lite mer fylligt med lovord och plaketten det rena priset. Dessutom så är det lättare att passa in en plakett på hyllan med utmärkelser (som man givetvis har hemma :gremwink: )

Plakettens utseende tänker jag mig vara en platta i någon fin trävariant formad i en draksiluett och så en graverad platta på denna.