Nekromanti Utvecklar lite om varför forumiterna är svin

Status
Not open for further replies.

Ond bråd död

Swashbuckler
Började som ett svar i civ-tråden men blev lite väl OT. Jag tror det här är lite av en process för mig för medvetenhet om hur forumet är. En sorts uppvaknande inför insikten om hur jävla förbannad jag är på forumet och alla idioter här. Antagligen är det mer konstruktivt att försöka reda ut situationen så här. Innan var ilskan mer omedveten vilket orsakat en del onödiga bråk.

Xhakhal;n196989 said:
Vilket låter som en fantastisk anledning att ha med det. Men din 'åsikt om de lite mer tveksamma civsen' formulerades just som en rasfokuserad diss.

Hur läser du då? Och varför skulle det vara värt att ta upp Kongoleserna när jag även "dissade" alla de andra.

Det här är så typiskt det här skitforumet. Ni har helt omotiverat bestämt er för att jag är Hitler eller motsvarande och vad jag än skriver så ska det tolkas ur sämsta möjliga vinkel. Det handlar om fördomar om åsiktsminoriteter och inget annat. Jag vågade stå upp för en avvikande åsikt om invandring, islam och vad mer, på ett forum som behärskas av åsiktsförtryck.

Om man ska vara snäll kan man skylla på att ni är priveligierade i er PKism och inte kan se hur ni beter er och inte heller förstå hur det upplevs att tillhöra en minoritet. Att ni är så trångsynta och självgoda att det inte går att tänka sig några andra åsikter. Och att det därför faktiskt inte är uppenbart hur olika PK och icke PK-forumiter behandlas. Ja, jag gjorde fel som kallade det vänsteråsikter innan. Det är lika mycket höger, och det är den här PK-ismen som dominerar moderatorkåren och som de själva är blind inför.

Men det är en för snäll tolkning. Ni sitter på facebook eller t o m öppet på IRC och tisslar och tasslar och bygger vidare på ert gemensamma hat. Det känns väl bra att ha en gemensam fiende i er svartvita värld där ni kan leka goda och klappa varandra på axeln. Kanske skratta lite åt någon av mina poster som är såå fel enligt ert åsiktsmonopol. Hade det bara handlat om att ni var blinda pga privilegier så hade det varit förlåtligt kanske, men ni går hela vägen.

Allt eftersom har ni tryckt bort alla som tycker annorlunda. De flesta försvinner frivilligt för att de inte stod ut med majoritetsförtrycket, men en hel del finns kvar men tiger. Dock har det äntligen skett en omsvängning i samhället där rationella människor börjat göra sin röst hörd, och det tror jag kommer till det här extremistforumet till sist också. Folk börjar bli medvetna om sin situation och kan inte längre stilla sittande acceptera förtrycket. Det hände mig och det kommer nog hända fler. Man blir medveten om de strukturer som finns i samhället och på forumet och man får till sist nog. Och skriver en harmlös rant som släpper lös hela helvetet och som avslöjar moderatorernas fullständiga partiskhet.

Då är det inte konstigt att man lackar ur. För jag har varit här sedan begynnelsen, och det ger en känsla av tillhörighet och kontinuitet. Men allt eftersom har toleransen på forumet blivit allt sämre och idag känns det som om forumet tagits ifrån mig av ett gäng svinaktiga typer. Det är det som gör att jag trots allt hänger kvar här och bråkar. Jag vill inte släppa det jag en gång hade här, samtidigt som jag känner en avsky för så många av er. Jag känner att jag måste stå upp för mina åsikter mot förtrycket. Visst, ni kallar mig rättshaverist m.m. Men tänk på att personer som Rosa Park var lika mycket rättshaversiter, men att historien gav dem rätt. Det går att förändra samhället, och förhoppningsvis också forum.

Jag har insett att det är viktigt att stå på sig och inte "ta någon skit" om man vill ha en förändring. Fler blir medvetna om orättvisor och vågar i sin tur stå på sig mot överheten. Medvetenheten växer och till sist kommer en förändring.

I efterhand kommer det te sig konstigt att det här https://www.rollspel.nu/threads/63608#post186839
Fick forumet att flippa helt. Det finns ju egentligen inget att uppröras över där, utan allt handlar om ett tabubrott. Ett brott mot PK. som jag dessutom har mage att inte backa från. Dock gjorde jag en miss som kopplade PK så starkt till identitetspolitik m.m. Det är ju bara de åsikter som är PK idag. Det hade nog varit lättare för folk att acceptera kritiken av PK om jag fokuserat på själva fenomenet. Dvs, nedtystande, döljande av fakta, social övervakning m.m. Saker som lika gärna kan finnas i en sekt eller inom vilken politisk strömning som helst.

Men samtidigt är det fel att själv böja sig för vad som är ok att säga enligt förtryckarna. Det är tvärt om viktigt att faktiskt våga stå på sig och vara rak.

Nu har jag droppat så mkt SJW-ord att man kanske lyckas nå fram till en del t o m. Men det kanske kan vara bra att nämna härskarteknikerna och fundera över hur jag och andra behandlas här av gruppen ("Härskarteknik syftar på olika sociala manipulationer varmed en grupp eller person behåller sin position (i en synlig eller osynlig hierarki) gentemot människor ur andra grupper eller gentemot en enskild individ."):
Osynliggörande
Att tysta eller marginalisera oppositionella genom att ignorera dem.

Många kör denna. Bästa exemplen är ju de som tydligt talar om att de genast lagt mig på ignore. Eller han som blev bannad i två dagar som typ uppmanade mig att hålla käft för ingen vill veta vad jag har att säga. Det inlägget kanske kan räknas som Förlöjligande istället.

Förlöjligande
Att genom ett manipulativt sätt framställa någons argument eller person som löjlig och oviktig. Detta genomförs till exempel genom att använda slående men ovidkommande liknelser. Även att inför gruppen anmärka på någons yttre är ett sätt.
Detta är antagligen den populäraste metoden ni använder. Tänker på Kranks demonstrativa hånskratt m.m. i tråden jag länkade till, IRC-chattens förlöjligande av mina "konspirationer".

Påförande av skuld och skam
Att få en att skämmas för sina egenskaper, eller att antyda att något man utsätts för är ens eget fel. Detta sker ofta genom en kombination av förlöjligande och dubbelbestraffning. Jämför dock skuldkänsla och skamkänsla.
Detta är nog nästan ännu populärare till följd av att det rör tabuämnen. Man är tydlig med att det jag tycker inte är ok och att jag borde skämmas och jag borde inte ens få skriva dessa saker på forumet. Dessutom så får jag skylla mig själv som blir påhoppad.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag ser inget positivt komma från denna tråd, så jag låser den.

Jag rekommenderar dig, Ond Bråd Död, att helt enkelt strunta i oss på det här forumet och hitta något annat forum att diskutera på. Med den upplevelse du har av oss är det troligen så att du konstant kommer att vara frustrerad av att hänga här.

Jag rekommenderar TheRPGsite eller CircvsMaximvs, där råder diskussinsklimat som jag bedömer är mer i din smak.

/Magnus

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
MODERERING

Jag är inte lika finkänslig som Magnus så jag konstaterar blott att forumet vore en mindre påfrestande plats utan dig — och stänger därför av dig på obestämd framtid. Mitt mått är rågat, helt enkelt.

Status
Not open for further replies.