Max Raven said:
Du har antagligen har rätt i antalet tärningar som flög runt - 5 för att ta bort ett element var väldigt lönsamt - särskilt mätt mot att få sin vilja fram i själva spelet(som handlar om att ha tur, dessutom) där man får 1 tärning om man vinner (man fick inte tillbaka sin investering va?).
Nej, man får inte tillbaks investering. Tanken med den lilla, lilla tärning man får av att vinna en konflikt är inte egentligen att man i första hand ska lockas av den - snarare ska den vara det där lilla extra som får en att faktiskt ta konflikt. det är dessutom roligt med konflikt!
Max Raven said:
Överlag känns det lite som en förlustaffär att vara den första att investera i förändringar i berättelsen - han som ställde upp scenariot får plocka bort tärningar på valfritt element först om jag minns rätt?
Nix, det är den som satte den avslutande scenen. Just nu iaf.
Max Raven said:
Om alla är ute efter att vinna så kan det bli en fråga om hålla på sina egna tärningar och få andra att slösa sina - något jag inte tror det fanns något direkt sätt att göra...
En grej vi körde med här och som nog ska in i reglerna, det är att om två personer går i konflikt, och den ena backar ur... så får den som inte backade ur tillbaks sin "insats". Alltså, man kan dra sig ur innan tärningarna rullar. Det betyder att man kan "bluffa" och lägga fram fler tärningar än man egentligen vill riskera, i hopp om att motståndaren inte är beredd att "följa med"...
Eller ja, vi körde ju med att båda fick tillbaks insatsen, men frågan är om det inte blir roligare med lite auktion/poker...
Max Raven said:
Det känns bara lite som att det beror aningen på gruppen man spelar med.
Det tror jag i och för sig gäller de flesta spel... Eller?
Max Raven said:
Intressant spel. Synd att jag inte hann vara med en hel spelomgång.
Får bli nästa gång! =)