Nekromanti Väldigt litet, men dock irreterande problem

RaidenHamar

Veteran
Joined
23 Jul 2002
Messages
10
Location
Kalmar
Jag sitter och läser om Kabalaorden i Mystik & Magi.Det står att deras huvudsäte ligger i det östliga landet Ebhron. Men jag letar på alla mina Mundanakartor jag har, men jag kan inte hitta Landet. Finns det? Isåfall, VART??
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,540
Location
Mölndal, Sverige
"Jag sitter och läser om Kabalaorden i Mystik & Magi.Det står att deras huvudsäte ligger i det östliga landet Ebhron. Men jag letar på alla mina Mundanakartor jag har, men jag kan inte hitta Landet. Finns det? Isåfall, VART??"

Det finns, och ligger ungefär en kartsida höger om kartans högra kant, ungefär i höjd med Alarinns sydspets och neråt.

Ebhron är ett slags Konstantinopel för folket på kartan. Det är mytiskt, legendomspunnet, skithäfttigt, världarnas korsning etc, men framförallt är det inte här. Kort sagt, stället finns för att man ska berätta skrönor om det, inte för att man ska äventyra där.

Eller hur var det den där repliken gick? "Den här yxan är en gåva från tsarinnan av Tokyo."
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,228
Location
Göteborg
Annars finns ju möjligheten att äventyra där för att det inte finns så mycket info om landet, och då blir spelledandet väldigt fritt. Men vad vet jag?
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Håller med...

Det är bra att Neogames klämde in lite områden norr, söder, väster och öster om Mundana-kartan. Utan dom hade det varit krångligt att klämma in en del av de annorlunda äventyrsuppslagen och idéerna man kommer upp med.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,228
Location
Göteborg
Re: Håller med...

Fast annars så kan man ju bara göra ett okänt ställe nånstans öster om öster om man vill...
 
Top