Nekromanti Välj klass åt mig!

Bassejr

Hero
Pathfinder
Dwarf
STR 12 (+1)
DEX 4 (-3)
CON 15 (+2)
INT 8 (-1)
WIS 18 (+4)
CHA 6 (-2)

Antagligen Lawful Good. Man. Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska sätta den här karaktären som, och jag vägrar rolla upp en ny innan jag byggt klart den här, för han är den tredje karaktären jag försöker mig på ikväll.

Kan tänka mig allt från DnD 3.5 eller Pathfinder, inklusive diverse moddar och grejer. På grund av min relativa nybörjar status ber jag er vara betänksamma åt att klassen inte borde vara allt för svår att bygga, då risken är att karaktären följer med bordet ut genom vardagsrumsfönstret.

Tacksam för svar. :gremsmile:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Har ju ingen egen erfarenhet, men det låter ju som en rätt stereotyp dvärg, kanske lite åt det äldre hållet.

En åldrig fighter? Wisdom verkar vara bra för yrkeskunskaper, vilket ju passar bra ihop med dvärgar. Arkitekt, kanske?

God45

#PrayersForBahakan
Cleric :gremlaugh: Lite låg charisma men annars helt solklar :gremlaugh:

God45

#PrayersForBahakan
Bassejr said:
Haha, viste att jag kunde lita på er. Jag duel-classar cleric fighter >:3
Det låter som en dålig plan eftersom med boosts spells är clericen en bättre fighter än fightern redan :gremwink:

Dum Panda

Warrior
Fighter/Cleric låter kul! Fast hade nog tagit fler Cleric levels, you know, for the spells! :gremlaugh:

Anarchclown

Swashbuckler
Nej nej nej. Druid ska hen vara med de statsen. Du vill inte ha några abilities som kräver karisma och du vill inte fastna i närstrid med -3 i dex. Spela en druid som väljer Wild spell, har en domain istället för en animal companion och använder sin Wild Shape till att utmanövrera fienden och sätta fast den med entangle och andra jobbiga besvärjelser.

God45

#PrayersForBahakan
Anarchclown said:
Nej nej nej. Druid ska hen vara med de statsen. Du vill inte ha några abilities som kräver karisma och du vill inte fastna i närstrid med -3 i dex. Spela en druid som väljer Wild spell, har en domain istället för en animal companion och använder sin Wild Shape till att utmanövrera fienden och sätta fast den med entangle och andra jobbiga besvärjelser.
Ja, du har rätt :gremsmile:

Anarchclown

Swashbuckler
Just det. Skaffa så många sätt att göra dina summons bättre som du kan också. Du får trotts allt kasta dem spontant.

God45

#PrayersForBahakan
Anarchclown said:
Just det. Skaffa så många sätt att göra dina summons bättre som du kan också. Du får trotts allt kasta dem spontant.
Helt rätt taktik. Bli en dire bear, skjut fler dire bears ur dina ögon. Låt dina summons grappla allt medan du kastar magier :gremlaugh:

Bassejr

Hero
Fighter, med inslag av Torag specifierad cleric (Earth och Protection). Så en sorts egenhändigt ihopplockad Paladin, storymässigt. :gremsmile: