Jag tycker Sölvebrings kommentar tidigare var onödig och opåkallad, och håller med i de bakomliggande tankarna i Hans. respons - det finns bakomliggande faktorer till att drivet inom föreningen är så lågt som det är just nu, och det går det knappast att belasta medlemmarna för.
Jag ber om ursäkt för det dåliga uppträdandet och kan inte skylla på annat än ren irritation och dåligt tålamod. Samtidigt vill jag påpeka att
allt deltagande - alla kommentarer och idéer är viktiga! Speciellt för oss i styrelsen. Vi ställer frågor för att vi vill ha svar, och jag vill inte att någon ska känna sig mindre behövd eller tveka av osäkerhet eller liknande. Ni behövs och därför är det
jättebra om ni kan svara och delta i diskussioner. Inga idéer är dåliga. Visst, det finns idéer som kanske inte passar eller fungerar alla gånger - men - ingen idé är
dålig. För varje idé är ett försök och varje försök är
bra. Vi är en förening och vi är en demokratisk sådan. Med andra ord har alla lika stor rätt att uttrycka sig, tänka, tänka, fundera, föreslå... Så kom igen, bryt tystnaden och delta, för det är ju det som behövs! Pepp, pepp, pepp! =)
Vi behöver varandra.
1a) Hur stort är ditt intresse för föreningen just nu, på en skala på 1 till 5?
3-4... 3.
1b) Kort motivation
Den här hobbyn och därigenom det här forumet betyder otroligt mycket för mig, oavsett hur mycket jag för stunden har tid att rollspela irl. Det vill jag gynna på de sätt jag kan.
1c) Vad kan få ditt intresse att öka?
Ökat gemensamt engagemang.
Hur stort är ditt förtroende för styrelsen just nu, på en skala på 1 till 5?
- - -
2b) Kort motivation
Jag kan inte uttala mig om det. Vi har ju inte hunnit göra något. Få har därav fått chansen att visa sig.
2c) Vad kan få ditt förtroende att öka?
- - -
3) Om föreningen hade bildats idag, vad tycker du föreningen borde börja med att sysselsätta sig med?
Prata ihop sig om den gemensamma visionen.
Börja planera verksamheten.
4a) Kan du, under rätt förutsättningar, tänka dig att engagera dig mer i föreningen?
Ja!
4b) Kort motivation
Jag försöker redan nu att dra mitt strå till stacken och har en del att göra under de poster jag åtagit mig. Privatlivet tar dock mycket tid. Förövrigt så kommer jag att engagera mig mer så fort saker och ting utvecklas.
4c) Lista tre saker som kan få dig att engagera dig mer i föreningen
Allmänt ökat engagemang.
Seriös och entusiastisk verksamhetsplanering.
Att olika projekt börjar röra på sig.
Förövrigt: Bra jobbat,
Bunny. =)