Nekromanti Vänta lite nu men...

King Kromm

Hero
Är det inte nått som är fel?? Ett forum med endast 26 trådar?? Och namnet... Allmänt spelforum, och inte heller känner jag igen Rollspelarkultur, och saknar visst SF och Fantasy Kultur(eller va de forumet nu hette...) Drömmer jag eller har något hänt?

King Kromm

Hero
Och nu e det ännu mera konstigt...

Tog mig tid å titta på Hjälp/Frågor, vilket jag hoppas att alla har gjort... Men ialla fall, blev lite smått förvånad..

Vad är titlarna för något?
Alla på forumet har en titel, dessa visas nedanför användarnamnet i inläggen. Vissa titlar har tillsatts automatiskt beroende på hur många inlägg de har gjort, medan andra titlar har satts av forumet ägare för att ge officiell status för företagsrepresentativa eller andra VIP på forumen.

Men vänta lite här nu, får läsa den sista raden igen.

Vissa titlar har tillsatts automatiskt beroende på hur många inlägg de har gjort, medan andra titlar har satts av forumet ägare för att ge officiell status för företagsrepresentativa eller andra VIP på forumen.

Finns det sådana här???

Och sen läser jag vidare, och med smilies, så är inte det det "gamla" sättet att skriva in dem, genom att sätta in dem i [hakparanteser] ???

Nåja, detta inlägg e nog bara ett bevis på vilket liv jag inte alltid lever...

Gardener

Champion
Re: Och nu e det ännu mera konstigt...

Ja? Carl-Johan Ström från Neogames, Marco Behrmann -- delägare i Neogames, Anders & Tove Gillbring -- de som ger ut Western, Anders Blixt -- mannen bakom Gondica osv är några de företagsrepresentanter som finns här. När det gäller VIP så är det inte så vanligt, men de finns, det kan vara frågan om folk bakom samarbetssidor eller dylikt.
Men nu hittade jag ett litet stavfel i texten, vilket nu är ordnat, tack vare din kommentar. =]

Smiliesarna går fortfarande att göra med den gamla notationen, så väl som genom att använda kolon istf hakparanteser: [ler] = :gremsmile:, :ler: = :gremsmile: osv. Förutom då att vissa text-smilies automatkonverteras alltså.

King Kromm

Hero

Där ser man, visste faktiskt inte att det fanns, nåja, en kunskap rikare... Men borde man inte smiliesarna näma det "nya" systemet? Eller nått...

Gardener

Champion

Du menar, att man kan skriva dem med kortformen? Det är något som inte kom med i vår översättning till den svenska FAQ:n men det kommer med i vår nästa uppdatering av forumet, som för övrigt bör bli ganska snart.

King Kromm

Hero

Ja, och en ny uppdatering? Jaa!!! Nåja, nu ska jag med bussen den här gången, så jag skriver inte mer nu...