Nekromanti Väntan på muren

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
En av de illustrationer jag gjort till ett forumitprojekt på Riotminds forum.
Blev lite nöjd själv faktiskt. Säg gärna vad ni tycker, tror osv. Rosa och risa på bara.
 

Attachments

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Snyggt som vanligt. Inte samma nivå på konstnäreriet men samma känsla som präglar Riotminds produkter.

Ska jag anmärka på något är det din förståelse för krenelering, alltså utformningen på murens översta del.

Står man på din mur så är blottar man hela överkroppen. Ställer man sig i en av öppningarna så gör man även sitt skrev som möjlig måltavla. Tanken är att man ska kunna vara skyddad tills man väljer att titta fram och avlossa ett projektil, inte att välja om man vill bli kastrat eller inte.

Sen så ser det ut som om muren tar slut snarare än att nå "bilden" och fortsätta genom den.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Snyggt som vanligt. Inte samma nivå på konstnäreriet men samma känsla som präglar Riotminds produkter.
Tackar, tackar. =)
Ska jag anmärka på något är det din förståelse för krenelering, alltså utformningen på murens översta del.

Står man på din mur så är blottar man hela överkroppen. Ställer man sig i en av öppningarna så gör man även sitt skrev som möjlig måltavla. Tanken är att man ska kunna vara skyddad tills man väljer att titta fram och avlossa ett projektil, inte att välja om man vill bli kastrat eller inte.
Jo, jag vet, jag var tyvärr inte så seriös på den fronten. Jag började på bågskytten på måfå och sedan slängde jag mest dit något som skulle likna en mur. Kort och gott, du har så rätt så rätt. =) Tack för en awesome länk btw, här har man ju samtliga detaljer. Stort tack. ... Lovar att vara lite noggrannare nästa gång.

Sen så ser det ut som om muren tar slut snarare än att nå "bilden" och fortsätta genom den.
Jo, den skulle ta slut där. Jag hade tänkt göra en fetare bild med en trappa osv där han står... Men tja, varken talangen eller orken räckte till det.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Det märks att du blir bättre och bättre.
De anmärkningar jag har är att fallet på ringbrynjan ser konstigt ut, den framhäver armmuskulaturen för mycket. Bild
Samt att handen på murkrönet ser väldigt kort och stumpig ut gentemot handen som håller bågen.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det märks att du blir bättre och bättre.
De anmärkningar jag har är att fallet på ringbrynjan ser konstigt ut, den framhäver armmuskulaturen för mycket. Bild
Samt att handen på murkrönet ser väldigt kort och stumpig ut gentemot handen som håller bågen.
Åh, tackar, än mer finfin kritik att lära av. Me like. =)

Vad gäller ringbrynjan är det samma sak där som med muren. D v s att den inte var planerad. Jag lade konturerna först och gjorde senare en ringbrynja av den. Damn, det här är bra. Det får mig att anse hur viktigt det är att tänka över varje steg i en teckning. Förövrigt kan jag inte annat än nicka, hålla med och ta till mig. Tackar! :gremsmile:
 
Top