Jag lyckades välta en bokhylla över mig själv men nu har jag hittat både 3.0 och 3.5 böckerna
Jag ljög för dig. Augument grejen är från 3.5 och inte från 3.0 så man kan inte betala mer för större effekt. Men 3.0 krafterna är ändå rätt lätta att nova med, speciellt på låga nivåer, tex level 2 psioniska krafterna är mer effektiva än många trollkarlsformler. Men man betalar för det med mindre krafter, som man kan använda mindre och som på högre nivåer inte hänger med trollkarlarna.
Bitattacken är lite dum (Bite of the wolf, va?) men den har fördelen att man gratis får kombinera den med andra magier eller krafter. Så om man multiklassar lite så kan man köra touch attack magier genom sin bitattack. Inte super bra, men kan väll fungera. Fast har man den kraften så har man ju min/maxat styrka eftersom ens krafter kommer från det så man gör en jäkla massa skada.
Men där är det andra problemet, de olika disciplinerna är mer eller mindre olika klasser. Man spelar inte en psion. Man spelar en Telepath eller en Metacreative-dude och så vidare. Så man har inte jättemånga krafter att välja mellan. Så ja, Psionens är rätt kassa.
Men å andra sidan. Tar du Mortal bane som en feat som ger spell like effekter +2d6 skada så kan du på level 3 använda Recall pain och göra 5d6 skada. Eller så tar du Claws of the bear + Painful touch + min/maxad styrka och så gör du. 1d12+1d6+5 skada med varje attack och kan hela dig själv 3d6 skada med Body adjustment utan att provocera fram opp attacker. Även om du bara har 1d4 i hitdice så är det inte illa om du kan ha en full rustning på dig. Och då har du också krafter som gör att du smyger bättre.
Eller så multi klassar du och kan på level 2 använda shocking grasp genom din Bite of the wolf. Det är rätt trevligt