Nekromanti värdelöst

Belgarth

Swordsman
varför är dom flesta cermonier så värdelösa dom gör samma saker som en vanlig besvärjelse men tar flera timmar att utföra och hur lätt är det att få tillräckligt med quadosh för att ha en chans att göra något bra för oftast är man ensam.
nästan samma sak med ritualer

Om någon överlever mina äventyr var det inte bra

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
asdasd

...nästan samma sak med ritualer...

Du påstår väl inte att ritualer är "lika klena" som en vanlig besvärjelse? Om du gör det, så håller inte jag med. Väcka upp folk från de döda, återställa avkapade lemmar, framkalla demoner och portaler, är det dåligt? Nja, jag vet inte riktigt...

In Nomini Patri, Et Filii, Et Spiritus Sancti.

Morollan

Veteran
Re: asdasd

Du påstår väl inte att ritualer är "lika klena" som en vanlig besvärjelse? Om du gör det, så håller inte jag med. Väcka upp folk från de döda, återställa avkapade lemmar, framkalla demoner och portaler, är det dåligt? Nja, jag vet inte riktigt...

Du får tänka på att han faktiskt heter Belgarth och då är det inte så konstigt om han tycker att ritualerna är värdelösa...

Morollan GyllenSkägg -De sju havens F.D Skräck

Därför att en präst med sin qadosh har mycket mer makt än en magiker och att magikerna behöver studera sin konst i massor av år innan de kan göra samma sak som en bypräst. Sedan vill jag ju inte påstå att "nedkalla döden" är en kass ceremoni. Kan gör du samma sak med en ritual? Kan du be en gud siga ner och kämpa på din sida? Kan du få marken att rämma och slita ner ett helt fort med en fingerknäppning?

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Belgarth

Swordsman
nej men vet du hur många filment som måste begäras från guden? (för att nekalla Dibuk) omkring 30 tror jag och hur många gudar klarar Ob30T6 mot sin Quadosh. sen om du inte såg det så menar jag en ensam präst.

är man många präster kanske det går men inte om man är ensam

Belgarth

Swordsman

man kan återuppliva döda nästan lika enkelt med en improviserad besvärjelse. med max 4-6 slag
Ob3T6 psykotropi Ob3T6 besvärjelse (effekten "Sejd") Ob3T6 Biotropi Ob3T6 besvärjelse (effekten "Ge liv") färdigt
plus divärse slag mot teoretisk magi om man inte kan effekten

Belgarth

Swordsman

jag är medveten om det men jag känner inte till något sätt att byta namn och skape ny användare vågar jag inte ens tänka på

Kanske varför man inte nedkallar dibuk så ofta. Min dibukdyrkare lyckades i alla fall utan problem tre gånger...

"I begynnelsen skapade människan Gud"