Nekromanti Värderingshjälp gamla boxar från Äventyrsspel

Thermominator

Veteran
Hej! Nu regnade det ju en smula i förra veckan i gbg, och åtskilliga tusentals liter av det regnet hamnade i källaren till mitt hus. Tråkigt. Extra tråkigt var att jag plockat ner en drös gamla ÄS-boxar från hyllan för att bläddra lite i kvällen innan syndafloden och ja, så gick det som det gick. Det är basically bara nåt som liknar havregrynsgröt kvar, med förvirrade äventyrare som flyter omkring här och där och testar Simma.
Min förhoppning är att få ut lite pengar på hemförsäkringen men jag vet inte riktigt vad spelen kan va värda så jag undrar om forumet kan hjälpa mig med en uppskattning?

Det förlorade är:
Kult, 1a utgåvan, komplett, toppskick.
Drakar -91, komplett (tror jag, minns inte om det låg med formulärblock?), skavda hörn, annars bra skick.
Drakar Expert, komplett, bra skick.
Mutant 2, komplett, bra skick.
Mutant Rymd, bra skick, ev komplett (skulle det ha vart med en karta?).
Magilre, komplett, toppskick.
Marsklandet, komplett, toppskick.

Tacksam för all hjälp!

Vimes

Sillkung
Tråkigt!

Det finns säkert någon expert (flera till och med) som kommer ge en mer exakt prisuppgift, men tills dess tror jag du kan räkna med runt 500 kr per box utan att överdriva.

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Kult 1ed i toppskick är värt minst 1000kr, dessvärre tror jag försäkringsbolaget inte har samma syn på 25+ år gamla spel.

zonk

muterad
P.eLL.e;n257336 said:
Kult 1ed i toppskick är värt minst 1000kr, dessvärre tror jag försäkringsbolaget inte har samma syn på 25+ år gamla spel.
Kan det hjälpa om man länkar dem vad motsv. gått för på Tradera? Eller plockar Tradera bort gamla auktioner?